Článek
Společnost Bentley byla založena v roce 1919, první zákaznický vůz Britové předali o dva roky později. Automobil koupil Noel van Raalte, bohatý Londýňan, jehož rodina vlastnila například ostrov Brownsea poblíž Poole Harbour v jižní Anglii a v roce 1915 se zúčastnil slavného závodu 500 Indianapolis, tehdy za volantem anglického vozu značky Sunbeam.
V roce 1921 van Raalte objednal vůbec první sériové Bentley za 1 150 liber, což je ekvivalent dnešních 57 569 liber, tedy 1,7 milionu korun. Vůz s třílitrovým motorem, vyrobený v Cricklewood v severním Londýně, měl hliníkovou karoserii s lesklým povrchem.
V dopise tehdejšímu redaktorovi magazínu Autocar nešetřil chválou. „Důvodem, proč jsem si koupil Bentley, byl jeho výjimečný výkon ve všech ohledech. Takové vlastnosti, jako je řízení, odpružení, přilnavost, brzdy, změna rychlosti a účinnost motoru, nesplňuje žádná z mnoha značek, které jsem vlastnil nebo používal,“ napsal.
Bohužel není známo, kde vůz skončil. Naposledy o něm bylo slyšet v roce 1931 na závodech ve Francii.
Test Bentley Continental GT V8 Mulliner: Když okřídlené B nestačí
Přestože byl van Raalte prvním zákazníkem, který si objednal automobil Bentley, nebyl prvním, kdo vůz této značky převzal. Jistý Ivor Llewellyn jej se svým vozem předběhl, a to v srpnu 1921. Také třílitrový model byl postaven na třetím sériovém podvozku a je nejstarším existujícím sériovým Bentley, který přežil.
Model 3-Litre pomohl k založení značky Bentley. Vyhrál i slavný závod 24 hodin Le Mans v letech 1924 a 1927.