Článek
Jméno Piëch proslavil v automobilovém průmyslu zejména Ferdinand Piëch, bývalý šéf koncernu Volkswagen a vnuk Ferdinanda Porscheho. O slovo se ale hlásí i jeho syn Anton, který před lety ve Švýcarsku založil vlastní automobilku pojmenovanou jednoduše Piëch Automotive.
V roce 2019 se společnost pochlubila plány na stavbu čistě elektrického sportovního vozu s výkonem zhruba 600 koní a elektrického SUV, poté se ale odmlčela. Nyní společnost v rámci druhého pokusu o proražení představuje koncept svého elektrického GT, který by se mohl na silnice dostat v roce 2028.
Zemřel Ferdinand Piëch, vnuk Porscheho a bývalý šéf Volkswagenu
Tobias Moers, který dříve vedl Aston Martin a od roku 2022 zastává pozici výkonného ředitele mladé automobilky, pak na sociální síti LinkedIn uvedl, že nový model nabídne výkon přes 1000 koní. Poháněna bude překvapivě pouze zadní náprava, přičemž každé kolo roztáčí samostatný elektromotor s dvoustupňovou převodovkou.
Podle informací Car Magazine by měl vůz nabídnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 300 km/h, od automobilky ale přesná čísla nezazněla.
Výrobce bohužel nezmínil ani kapacitu baterie, která by podle Car Magazine mohla být asi 90 kWh. Moers ovšem prozradil, že baterie je optimalizovaná pro sportovní jízdu, má propracovaný systém chlazení olejem a dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat kolem 500 kilometrů.
Podle britského magazínu by měl být sportovní vůz 4780 mm dlouhý, 2000 mm široký a 1350 mm vysoký. Společnost plánuje zahájení výroby v roce 2028 a zprostředkovat by ji mohla společnost Multimatic, která by se měla na projektu podílet. Mezi lety 2028 až 2029 by mělo vzniknout kolem 2000 aut, poté by se mohla nabídka ještě rozrůst o čtyřdveřový model, jak dodává Car Magazine.