Článek
Nově zvolený americký prezident Donald Trump měl během své kampaně několik silných podporovatelů, jedním z nejvýraznějších, a pro mnohé možná i nejkontroverznějších, byl podnikatel Elon Musk, který má kontrolu nejen nad automobilkou Tesla a vesmírnou společností Space X, ale také nad sociální sítí X, dříve známou jako Twitter.
Mnozí by mohli vnímat tohle stále trvající spojenectví jako ohrožení pro některé automobilky, nově zvolený šéf značky Hyundai José Muñoz ho však vnímá pozitivně. Věří totiž, že by mohlo pomoci se zvýšením zájmu o automobilový průmysl a podpořením investic.
„Myslím si, že mít někoho, kdo má blízko k americkému průmyslu a ke světu elektromobilů, by mělo být pro tento průmysl pozitivní,“ uvedl José Muñoz, který stanul v čele automobilky začátkem letošního roku, během rozhovoru pro Bloomberg ohledně Muskova blízkého vztahu k Trumpovi.
Hyundai Ioniq 5 dostane edici Drift King, na vývoji se podílel i samotný král
V zámoří se přitom očekává, že Trump zruší federální daňové zvýhodnění pro elektromobily, což Musk podporuje. Věří totiž, že to v dlouhodobém horizontu pomůže značce Tesla a spíše uškodí konkurenci.
Automobilka Hyundai už přitom v USA investovala vysoké částky a zřejmě v tom bude i pokračovat. „Jsme přesvědčeni, že americký trh je pro nás dnes nejdůležitější a bude i nadále nejdůležitější nejen z hlediska absolutního, ale i z hlediska růstu, a proto je investování a lokalizace dobrou strategií,“ uvedl Muñoz.
Společnost v loňském roce zahájila provoz své továrny v Georgii, která již vyrábí čistě elektrický model Ioniq 5. V budoucnosti pak výrobu doplní dalších pět elektrických modelů značek Hyundai, Kia a Genesis, kromě toho však bude vyrábět i několik hybridních modelů. Továrna má mít roční produkci kolem 300 000 vozidel, do budoucna by však mohla být zvýšena až na 500 000 vozidel.