Článek
Nepovinné karty se podle původního plánu měly začít vydávat 3. února, radnice v tom smyslu i obeslala obyvatele. Nyní však městský úřad avizoval, že původní termín neplatí. Důvodem je právě plán nové koalice učinit fyzické karty povinné pro každé auto hlášené do systému parkování v Praze 1.
Nyní papírové kupony v metropoli neexistují, auta jsou registrována elektronicky a kontrola parkování funguje podle SPZ pomocí projíždějících monitorovacích vozů s kamerami. "Karta, která není povinná, vůbec neplní svůj účel. Karta, kterou bude mít naopak každý, usnadní kontrolu jak ze strany úřadu, tak i od samotných občanů. Prostě platí buď všichni, nebo nikdo," uvedl radní Bureš.
Parkovací místa pro invalidy zabírají drzouni
Termín znovuzavedení parkovacích karet podle něj záleží na jednání s ministerstvem dopravy a magistrátem. "Věřím, že to zvládneme do půl roku," doplnil. Pokud by to mělo trvat déle, začne radnice karty vydávat zatím dobrovolně, jak bylo původně plánováno, s cílem prosadit povinné zavedení.
Znovuzavedení parkovacích karet má pomoci zejména tomu, aby lidé zbytečně nevolali strážníky. Lidé v centru města je často volají v případě, že v jejich ulici parkuje auto, které neznají, nebo jim přijde podezřelé.
Další stamiliony do pokladny. Praha rozšiřuje parkovací zóny
Často ale jde o držitele parkovacího oprávnění. Parkovací systém v metropoli provozuje magistrát, který také na základě podnětů z městských částí rozhoduje o jeho úpravách. V Praze 1 nově vládne uskupení My, co tady žijeme (STAN, KDU-ČSL, Iniciativa občanů), ODS, TOP 09 a ANO. Piráti a Praha 1 Sobě, jejíž starosta Pavel Čižinský městskou část od voleb v roce 2018 vedl, odešli do opozice.
Z původní koalice zůstalo jen uskupení My, co tady žijeme, které obsadilo post starosty. Stal se jím Petr Hejma (STAN), který již městskou část vedl mezi lety 2006 a 2009, tehdy jako člen ODS.
Blokoval nabíječku pro elektromobily a odmítal odjet, jeho Mustang tedy odtáhli
Zóny se v moderní podobě v hlavním městě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde byla snaha o regulaci dopravy již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od roku 2016 fungují v Praze 5, 6 a 8 a od 1. července 2018 se rozšířily na Prahu 4.