Článek
Model R1R vychází ze závodního okruhového speciálu R1. Oba vozy si jsou vzhledově velmi podobné, jinak je ale mezi nimi dost odlišností.
„Požadavky pro homologaci a odlišné prostředí, ve kterém vozy působí, je činí v mnohém rozdílnými. Praga R1R má přebudovanou zadní část, motor a převodovka jsou tak zavěšeny v nosném rámu, čímž je zajištěna jízda bez přílišného hluku a vibrací při nízkých otáčkách,“ uvedl pro Novinky manažer projektu Praga R1R Jan Martínek.

Praga R1R
„Motor také prošel značnou úpravou, je orientován na vyšší výkon a točivý moment než jakýkoliv jeho závodní předchůdce. Došlo i ke zvýšení trasování vzduchu a chlazení, aby se vůz přizpůsobil podmínkám na silnicích s omezenou rychlostí. Tento dodatečný výkon je kontrolován větší převodovkou a posílenými hnacími hřídelemi. Odpružení bylo přizpůsobeno jízdě na nerovnostech častých na běžných silnicích, a to aniž by došlo ke zhoršení jízdních vlastností,“ dodal Martínek.
Úpravami prošel i vnější povrch vozu, aby nepředstavoval nebezpečí pro chodce. Bezpečnosti se týkalo i několik dalších úprav. Interiér vozu bude samozřejmě mnohem více civilizovaný než u závodního vozu, k dispozici bude i na zakázku přizpůsobený infotainment systém odpovídající charakteru R1R.

Praga R1R
Finální parametry vozu oznámí výrobce na začátku července, kdy také začne s výběrem vkladů. Martínek zatím prozradil, že hmotnost se pohybuje kolem 680 kilogramů a výkon motoru je přibližně 400 koní. Je tak splněn již od začátku slibovaný poměr výkon/hmotnost 550 koní na tunu. Maximální rychlost lze očekávat mezi 270 a 300 kilometry za hodinu. Vůz je dvoumístný, ale během 15 minut je možné předělat ho na jednomístný speciál.

Praga R1
První Praga po 68 letech
Nový supersport je prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila.
Praga Cars vzniklo přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce zbraní Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.
Původní Praga vznikla v roce 1907 a proslula produkcí osobních vozů mezi dvěma světovými válkami, kdy byla největším tuzemským výrobcem automobilů. Zprvu továrna vyráběla vozy podle zahraničního vzoru, například v licenci francouzské firmy Renault.
V prosinci 1909 se poprvé objevilo jméno Praga a čeští konstruktéři začali pracovat na prvních vlastních automobilech. Například v roce 1930 Praga vyrobila stejně aut, jako všichni ostatní výrobci v Československu dohromady.