Článek
Traduje se, že před návrhem původního Mini, tedy Morrise, šéfkonstruktér Alec Issigonis obkreslil čtyři dospělé, kteří si sedli na zem co nejblíže k sobě, tedy v konfiguraci jako v autě. To by u dnešního Mini třetí novodobé generace tak úplně nefungovalo. Veškeré příslušenství a nároky na bezpečnost a komfort bývalého prcka neustále zvětšují.
Ovšem existuje šance, že Mini budou znovu mini. A možná překvapivě za to může elektrifikace. Šéf značky Bernd Koerber v rozhovoru pro Auto Express naznačil, že plochá baterie v podlaze a jeden či dva elektromotory dovolí konstruktérům budoucí vozy značky zmenšit.
„Moc rád bych viděl budoucí Mini, jak se vrací blíže k chytrému využití malého prostoru. Když použijete baterie chytře, můžete na prostoru ušetřit opravdu hodně,” říká Koerber.
Aktuální Mini už elektrické je, ve verzi SE vychází ze standardní varianty, ovšem zmíněné výhody se mohou vázat k menšímu modelu. O něm se hovoří jako o sériové verzi konceptu Rocketman z roku 2011. Právě ten by se mohl spalovacího motoru vzdát definitivně a tím dosáhnout menšího půdorysu se stále dostatečným vnitřním prostorem.