Článek
Moderní reinkarnace zajímavých aut z minulosti většinou zůstávají jen na papíře, ať už skutečném nebo virtuálním – bohužel. A nejinak tomu pravděpodobně bude u kreace designéra Raina Priska, který se pokusil do moderní doby převést BMW Nazca C2.
Tento koncept se odhalil v roce 1992 na tokijském autosalonu a třebaže měl vpředu ledvinky a logo BMW a za kabinou pětilitrový dvanáctiválec z „bavoráků” 750i a 850i, ve skutečnosti vznikl u designérského studia Italdesign.
BMW Nazca. I have tried to recreate the Nazca couple of times before, unsuccessfully, but got in the mood to give it another go
Posted by Rain Prisk on Tuesday, 9 March 2021
Nová interpretace má podobně kulatou příď, černou horní část karoserie a světlomety po stranách ledvinek na přídi. Ledvinky ale připomínají spíš ty na elektrických BMW, takže je možné, že designér pro svou studii zamýšlí spíš elektrický než benzínový pohon.
Kladivo na Teslu je tu. BMW ukázalo produkční elektrický sedan i4
Prisk o svém virtuálním stroji nezveřejnil více informací, než že se mu povedlo vytvořit prezentovatelnou reinkarnaci devětadvacetiletého konceptu až na několikátý pokus, proto se vraťme k původní nazce.
Verze C2 byla druhá ze tří, které Italdesign vytvořil. První Nazca M12 se odhalila v roce 1991 rovněž v Tokiu; Italdesign ji postavil na technickém základě konceptu Bugatti ID 90, odhaleném o rok dřív. Měla světla na kapotě, nikoliv schovaná vedle ledvinek, a nebyla tak elegantní.
Posted by Fans of bmw on Thursday, 3 September 2020
BMW Nazca M12
Třetí zase měla odnímatelné střešní panely, název Spider a v útrobách větší, 5,7l dvanáctiválec. Význačný byl na voze extrémně nízký odpor vzduchu, koeficient Cd činil pouze 0,26. Prostorový rám i karoserie byly z karbonu, což na začátku 90. let bylo ojedinělé.
Třebaže projekt Nazca měl vytvořit nástupce legendárního modelu M1, vznikl pouze jeden kus od každé verze. BMW se i kvůli nevalnému komerčnímu úspěchu M1 nakonec rozhodlo do alespoň malosériové výroby dalšího supersportu s motorem uprostřed neinvestovat.