Hlavní obsah

Pozapomenutý koncept supersportu BMW se dočkal virtuálního znovuzrození

Původní Nazca C2, koncept supersportu vytvořený studiem Italdesign pro značku BMW, měl vidlicový dvanáctiválec. Ten nový by podle zaslepených ledvinek mohl být elektromobilem. Ztvárnil ho designér Rain Prisk.

Foto: Profimedia.cz

BMW Nazca C2 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v roce 2010

Článek

Moderní reinkarnace zajímavých aut z minulosti většinou zůstávají jen na papíře, ať už skutečném nebo virtuálním – bohužel. A nejinak tomu pravděpodobně bude u kreace designéra Raina Priska, který se pokusil do moderní doby převést BMW Nazca C2.

Tento koncept se odhalil v roce 1992 na tokijském autosalonu a třebaže měl vpředu ledvinky a logo BMW a za kabinou pětilitrový dvanáctiválec z „bavoráků” 750i a 850i, ve skutečnosti vznikl u designérského studia Italdesign.

Nová interpretace má podobně kulatou příď, černou horní část karoserie a světlomety po stranách ledvinek na přídi. Ledvinky ale připomínají spíš ty na elektrických BMW, takže je možné, že designér pro svou studii zamýšlí spíš elektrický než benzínový pohon.

Kladivo na Teslu je tu. BMW ukázalo produkční elektrický sedan i4

AutoMoto

Prisk o svém virtuálním stroji nezveřejnil více informací, než že se mu povedlo vytvořit prezentovatelnou reinkarnaci devětadvacetiletého konceptu až na několikátý pokus, proto se vraťme k původní nazce.

Verze C2 byla druhá ze tří, které Italdesign vytvořil. První Nazca M12 se odhalila v roce 1991 rovněž v Tokiu; Italdesign ji postavil na technickém základě konceptu Bugatti ID 90, odhaleném o rok dřív. Měla světla na kapotě, nikoliv schovaná vedle ledvinek, a nebyla tak elegantní.

BMW Nazca M12

Třetí zase měla odnímatelné střešní panely, název Spider a v útrobách větší, 5,7l dvanáctiválec. Význačný byl na voze extrémně nízký odpor vzduchu, koeficient Cd činil pouze 0,26. Prostorový rám i karoserie byly z karbonu, což na začátku 90. let bylo ojedinělé.

Třebaže projekt Nazca měl vytvořit nástupce legendárního modelu M1, vznikl pouze jeden kus od každé verze. BMW se i kvůli nevalnému komerčnímu úspěchu M1 nakonec rozhodlo do alespoň malosériové výroby dalšího supersportu s motorem uprostřed neinvestovat.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám