Článek
Originální design je u vozů z Rinspeedu vždy zaručen, kromě něj se však automobily švýcarské firmy vyznačují i jinými vymoženostmi. Stejně jako loňský model Presto, se i Bedouin dá pouhým stisknutím tlačítka a následnou reakcí elektromotorů proměnit z dvoumístného na čtyřmístný a naopak.
Bedouin je patrně nejrychlejší vůz na světě, jezdící na zemní plyn. Šestiválec s dvěma turbodmychadly se pyšní výkonem 309 kW/420 koní. Impozantní je maximální točivý moment 560 Nm již při 2700 otáčkách za minutu. Z nuly na stovku se Bedouin dostane za 5,9 vteřiny. Maximální rychlost vozu je však elektronicky omezena na 250 km/hod.
Předchozí modely z dílny Rinspeedu, včetně Presta, se vždy objevily i na domácím autosalonu v Brně. Zprostředkovatel vystavovatelských aktivit Rinspeedu v moravské metropoli je společnost z Českého Těšína Olza Trading, která se na vývoji modelu Presto i finančně podílela.
Historie designerského studia Rinspeed se začala psát v roce 1977, kdy jednou z hlavních náplní studia byly úpravy vozů pro tělesně postižené.
Základní technická data Rinspeed Bedouin | |
Rozměry | |
Délka | 4458 mm |
Šířka | 1975 mm |
Výška | 1458 mm |
Rozvor | 2350 mm |
Motor | |
Porche 966, šestiválec s dvěma turbodmychadly | |
Obsah: | 3600 ccm |
Výkon: | 309 kW/420 koní |
Max. točivý moment | 560 Nm |
Převodovka | |
Šestistupňová manuální | |
Zdroj: Rinspeed |