Článek
Pevný cíl by pomohl výrobcům vozů a provozovatelům energetických sítí lépe plánovat, argumentují autoři dopisu.
„Evropská komise musí rychle konat a stanovit závazné cíle, aby se uspíšilo budování dobíjecí infrastruktury v členských státech,” řekl prezident ACEA Oliver Zipse, který je zároveň šéfem německé automobilky BMW.
Pokud tak EK neučiní, jsou podle něj ohroženy nynější cíle snižování emisí, které Brusel nastavil kvůli klimatickým změnám. Automobilky uvádějí na trh nové elektromobily, aby vyhověly přísným cílům, které Brusel stanovil.
Elektromobily, které lze v Česku nabíjet nejrychleji
Několik vlád unijních zemí zahrnulo subvence na elektromobily do programů oživení ekonomiky zasažené pandemií, připomíná agentura Reuters. Zřizování veřejných dobíjecích stanic, které mají doplňovat ty doma a na pracovištích, je ale zatím pomalé. Tarify a způsoby platby navíc nejsou jednotné. Loni bylo v celé EU 224 538 veřejných nabíjecích stanic.