Článek
Mladoboleslavská automobilka představila v listopadu loňského roku nový model s nevšedním označením Škoda Kylaq, který oficiálně nikdy neměl spatřit české silnice.
Vůz byl totiž vyvíjen pod taktovkou indické divize Škoda Auto India, podobně jako dřív modely Kushaq a Slavia, se zaměřením právě na indický trh, kde segment aut s délkou do 4 metrů tvoří téměř polovinu trhu. Automobilka totiž již v roce 2018 přebrala zodpovědnost za aktivity koncernu VW na indickém trhu, jehož důležitost by měla v následujících letech růst.
Kylaq stojí na platformě MQB-A0-IN, vyvinuté právě pro indický trh, na délku měří 3995 mm, rozvor má velkorysých 2556 mm a díky světlé výšce 189 mm by si měl vůz navzdory absenci pohonu všech kol poradit i s horší kvalitou cest. Pod kapotou je uložen motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW, dostupný s šestistupňovou manuální i automatickou převodovkou.
Škoda představila Kylaq, crossover za 220 tisíc se do Evropy nedostane

Automobilka se pochlubila zahájením sériové výroby, která probíhá ve výrobním závodě v indické Púně, již v prosinci loňského roku, přičemž dodávky zákazníkům byly naplánovány na leden. Minimálně jedno auto se však evidentně dostalo i do Česka.
Na mladoboleslavské dálnici D10 jsme totiž nedávno potkali právě model Škoda Kylaq na převozních značkách, který ovšem postrádal označení modelu. Jeho identifikace podle zadních partií však nebyla vůbec obtížná. S největší pravděpodobností se přitom jednalo o vůz, na kterém značka provádí další vývoj a výzkum. Ostatně není tajemstvím, že v době premiéry nového vozu už se obvykle začíná pracovat na jeho dalších vylepšeních.
Vedle líbivého designu, který už přejímá prvky nového designového stylu Modern Solid, praktičnosti (kufr má objem 446 až 1265 litrů) a pestré výbavy (elektronická uzávěrka diferenciálu, 25 prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, 10,1“ infotainmentu a mobilní konektivita) přitom model Kylaq zaujal i cenovkou.
Na indickém trhu je totiž nejmenší mladoboleslavské SUV k dostání za cenu 789 000 indických rupií, což dnes v přepočtu není ani 220 000 korun. Na českém trhu je přitom nejdostupnějším mladoboleslavským SUV model Kamiq, jehož cena ale začíná od 479 900 Kč.
Český designér navrhl Porsche východu pro 21. století. Tahle moderní Škoda 130 RS by mohla být hit

Škoda 130 RS vizualizace
Ať už by šlo o restomod nebo nově postavenou modernu, tahle moderní Škoda 130 RS by sklidila ovace všude, kde by se objevila. Legenda, které se přezdívalo Porsche východu, alespoň ožívá ve virtuální podobě. Podívejte se na výsledek!
FOTO: V továrně s roboty. Podívejte se na exkluzivní snímky z výroby automobilů Škoda
