Článek
Někteří vytahují své veterány z garáže častěji, jiní třeba jen dvakrát do roka. Denně do práce či na nákup s nimi nejezdí téměř nikdo. Na výstavu Motorworld Classics, která proběhla v Berlíně od 20. do 24. listopadu, je však i řádně naleštili.
Projížďka s Peugeoty 504: Opomíjená legenda
„Tohle není normální autosalon. Je o vášni a radosti. Jsme salonem, který si můžou užít jak muži, tak i ženy. Můžete tu vidět rozmanité věci, třeba kulečníkový stůl, postavený z auta, anebo výběr vozů z Berlína dvacátých let. Chceme navodit dojem Berlína z té doby a nabídnout ho návštěvníkům,” komentuje výstavu projektový manažer Ulf Schulz.
„Myslím si, že auta tehdy byla stavěna s mnohem větší vášní. (...) Třeba někdo v nabídce nenašel auto, které chtěl, jako v případě Porscheho. Ten chtěl určité auto, nenašel ho, tak ho postavil,” dodává.
Poklad milovníka amerických veteránů. Stavebník tajně zrenovoval stovku aut
Zajímavý příběh má bleděmodré BMW 319 Roadster z roku 1936. Po válce skončilo v Lipsku, v sověty okupované NDR, a majitel s ním chtěl závodit, jenže úřady mu to nedovolily, protože vůz nepocházel ze sovětského bloku. Auto tak bylo rozebráno a do pádu Berlínské zdi leželo na hromadě v koutě garáže.
Bernd-Dieter Jäger, jeho současný majitel, se v roce 1990 vydal do NDR a hledal tam nějaké staré auto, které by mohl koupit. Našel tenhle rozebraný kousek, koupil ho a dvacet let renovoval.
D1 bude od víkendu plně průjezdná. Opravy a uzavírky pro letošek skončí
Velmi vzácným autem je dnes žlutý Brennabor Ideal. Tuhle značku dnes nikdo nezná, ale před druhou světovou válkou to v Německu nebyla zrovna malá firma; od 19. století vyráběla kola, kočárky pro děti a nakonec auta. Idealů vzniklo asi 10 tisíc, jenže dodnes jich přežívá jen hrstka.
„Ví se o existenci zhruba šedesáti Brennaborů, které by mohly jezdit. Většina lidí, co je vlastní, je starší než ta auta,” říká Jürgen Schildhauer, který zrenovoval žlutý kousek ve videu.