Hlavní obsah

Posypová sůl dokáže karoserii pomalu sežrat. Mytí auta v zimě má svá specifika

Posypová sůl je sice důležitá pro udržení sjízdnosti silnic v zimním období, ale má jednu zásadní nevýhodu - urychluje korozi oceli, ze které jsou vyrobena naše auta, případně aspoň některé jejich komponenty. Mytí auta je tedy nezbytné i v zimě.

Foto: Profimedia.cz

Auto je důležité umývat i v zimě, a to zejména zespoda.

Článek

Samozřejmě, u moderních aut je normou nějaká antikorozní ochrana, ovšem její kvalita se různí. A je také možné podvozek auta nechat nastříkat dodatečnou ochranou. V každém případě je ale nejlepší, když bude sůl v kontaktu s kovovými částmi auta co nejméně.

To znamená, že i v zimě je vhodné auto umývat, a to zejména zespodu, protože tam se soli drží nejvíce. Nebojte se v ruční myčce kleknout na zem a co nejlépe umýt každý záhyb podvozku.

Foto: Profimedia.cz

Nenechávejte sůl na autě příliš dlouho.

Kdy to dělat? Americký web HowStuffWorks obecně doporučuje mýt auto zhruba každé dva týdny, ale pokud jezdíte po posolených silnicích, i častěji. Samozřejmě že nebudete mýt auto dvakrát denně. Sůl na auto zase brzy nasbíráte, zejména jezdíte-li denně, ale bude jí celkově menší množství, než kdybyste nechali auto celou zimu nemyté.

„Berte mytí auta k prevenci koroze jako čištění zubů. Když to budete dělat pravidelně, předejdete kazům,” přirovnává web New York Times. A pochopitelně, když teploty vzrostou a silnice se přestanou solit, je vhodné umýt auto co nejdříve a co nejdůkladněji. Tady je nejlepším pomocníkem předpověď počasí.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Nezanedbávejte korozi auta, nevyplatí se to.

Koroze je jedním z největších strašáků motoristů, zejména těch, kteří jezdí staršími auty. Jsou totiž poměrně drahá na opravu - a čím později se začne řešit, tím větším problémem je. Proto je vhodné nad malým puchýřkem v laku nemávnout rukou - a právě po umytí jsou jakékoliv nedokonalosti karoserie dobře vidět.

Může se vám hodit na Seznamu:

Související témata:

Výběr článků

Načítám