Článek
„V Japonsku je do práce pro automobilový průmysl zapojeno 5,5 milionu lidí. Jsou mezi nimi i ti, kteří se už dlouhou dobu věnují pracím souvisejícím s motory,“ cituje šéfa Toyoty agentura Reuters. „Pokud se elektrická vozidla jednoduše stanou jedinou volbou, a to i pro naše dodavatele, práce těchto lidí zanikne,“ řekl Tojoda a dodal, že on má rád benzinová auta.
Toyota je co do objemu prodeje největším výrobcem aut na světě, v přístupu k elektromobilům je však opatrnější než ostatní výrobci. To japonské automobilce v současné době pomáhá, protože celosvětový prodej elektromobilů slábne. Toyota proto těží z poptávky po hybridních autech, jejichž nabídku rozšiřuje i na svém největším trhu ve Spojených státech.
Firma na cestě k nulovým emisím uhlíku prosazuje takzvanou vícecestnou strategii, která zahrnuje elektromobily, hybridní auta, vozidla s vodíkovými palivovými články a další technologie pohonných jednotek.
Toyota kvůli nízké poptávce odložila výrobu elektromobilů v USA
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QM_q/wJKD9S.jpeg?fl=cro,0,1,1275,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
V lednu Tojoda uvedl, že elektromobily budou představovat nanejvýš 30 procent celosvětového automobilového trhu, zbytek podle něj připadne na hybridy, vozidla na vodíkové palivové články a na auta se spalovacím motorem. Časový rámec této prognózy ale neuvedl.
Tojoda s novináři mluvil u příležitosti odhalení busty svého otce Šoičira Tojody na univerzitě v Nagoji ve středním Japonsku. Starší Tojoda, který loni zemřel ve věku 97 let, stál v čele automobilky Toyota v 80. letech. Firma tehdy přetvářela globální automobilový trh, čímž překonala nadvládu velkých amerických automobilek z Detroitu. Tojoda rovněž dohlížel na uvedení značky Lexus pro luxusní vozy a na uvedení hybridu Prius.
Automobilky s přechodem na elektromobily brzdí, spoléhají na hybridy
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QP_BM/8keCv/seznam-advertorial-volvo.jpeg?fl=cro,101,0,1325,745%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)