Článek
Britská automobilka McLaren představila od premiéry modelu P1 v roce 2012 několik hypersportů, ovšem nástupcem člena „svaté trojky“ hybridních hypersportů nebyl žádný z nich. Ten totiž musí být technologicky přelomový, a to dosud není možné, vyplývá ze slov šéfa automobilky Michaela Leiterse pro britský magazín Autocar.
Elektrický pohon je jistotou, ale doba k tomu ještě nedozrála. „Hlavním důvodem je hmotnost. Nechceme udělat auto, které má 2000 kilo a 2000 koní - to umí každý,“ říká Leiters s tím, že vůz by měl na váze ukázat zhruba to co model 750S.
Zároveň ale musí zvládnout víc než konvenční mclareny. To však neznamená jen zrychlení nebo dynamické parametry, důležitá je také agilita. Kdy by mohlo něco takového být na stole? „Možná koncem desetiletí,“ říká Leiters.
Automobilka zkoumá „vzrušující nápady“ svých vývojářů navzdory tomu, že stávající zákazníci o elektrický mclaren zájem nemají. „Možná ale jsou i jiní zákazníci, které zajímá něco jiného,“ uzavírá Leiters a dodává, že na novou dobu je třeba být připraven.
Vítá však alespoň rozhodnutí EU povolit po roce 2035 auta na syntetický benzín, neboť nevěří, že existuje jedno řešení pro všechny.