Článek
Samozřejmě to není žádná sériová věc. Původní Defender se už nevyrábí, takže tuning lze udělat jen u ojetiny. Také musíme uznat, že na světě už existují kousky s osmiválcem. Ale dát agregát ze sportovního Chevroletu Corvette...
A teď to jde díky společnosti Himalaya, která sídlí na jednom malém ostrůvku na atlantickém pobřeží Spojených států, konkrétně ve státě Massachusetts. Zakladatel James W. Shondel se rozhodl předělávat staré a krásné Land Rovery Defender na moderní stroje, které nepatří do muzea.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_I/DZOBNxN.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Himalaya Spectre 110 Crew Cab
A tak postavil Spectre 110 Crew Cab, který má pod přední kapotou vidlicový osmiválec LS3 o objemu 6,3 l s výkonem 391 kW (525 koní). Agregát je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou, která samozřejmě přenáší sílu na všechna kola.
Změn je samozřejmě mnohem víc. Třeba odpružení má nové pružiny i tlumiče Fox Performance, hliníkové osmnáctipalcové ráfky mají navléknuty 37palcové pneumatiky Toyo Open Country. Změněné jsou maska, světla, drobné prvky na karoserii (třeba velké plastové lemy blatníků) apod.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_I/s2vnUm.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Himalaya Spectre 110 Crew Cab
Interiér pak disponuje výrazně upravenou přístrojovou deskou s dotykovou obrazovkou od Alpine. A když už je sporťák pod kapotou, nesmí chybět skořepinová sedadla vepředu nebo zadní s rozkládacími podnožkami. Firma poskytuje na auto dokonce dvouletou záruku. Ale cenu prozrazuje jen zákazníkům.