Článek
Píše se sice rok 2019, což nám říká, že je to už 5 let, co se musel svět motorismu rozloučit se zkrachovalou švédskou automobilkou Saab. Svoje poslední slovo ale řekla až letos v listopadu, kdy se vydražil poslední vyrobený Saab modelové řady 9-3.
Konkrétně se v aukci dražil Saab 9-3 Aero Turbo řady 4 z roku 2014, vyrobený ve fabrice v Trollhättanu. S číslem šasi YTNFD4AZXE1100257, které říká, že je to skutečně poslední klasická „devět-trojka“. Další kusy totiž už byly vyrobeny z náhradních dílů.
Švédská mise pod čínskou taktovkou: Pozůstatek Saabu spolupracuje s Koenigseggem

Auto šlo do dražby s béžovým koženým interiérem, zážehovým čtyřválcovým motorem s turbodmychadlem o objemu 2,0 litru a zajímavým výkonem 220 koňských sil, které pohánějí přední kola.
V ceně byla pochopitelně i šestistupňová automatická převodovka. S nájezdem 65 kilometrů, které auto ujelo v okolí továrny, se navíc jednalo o takřka nedotčený vůz. Přihlášen k provozu byl až letos, do nynější doby totiž stál v muzeu v Trollhättanu.

Vydražil se poslední vyrobený Saab 9-3
Odhadovalo se, že automobil bude v aukci vydražen za přibližně 300 až 400 tisíc švédských korun, kupec jménem Claus Spanggard za něj ale nakonec podle Bilweb Auctions vysázel 465 tisíc, tedy v přepočtu přibližně 1,13 milionu korun, s vědomím, že peníze poputují na výzkum řešení budoucnosti mobility.
Přímé srovnání Octavií aneb Jak moc nová škodovka narostla

Společně s koupí se mohl nový majitel těšit i na prohlídku továrny značky NEVS, která vyrábí elektromobily, je současným vlastníkem pohrobků Saabu včetně továrny, a našla inspiraci právě v modelu 9-3 od Saabu. Součástí všeho byla také prohlídka muzea Saab.