Článek
Ačkoliv divize Renault Sport, která stála mimo jiné za ostrými verzemi renaultů, už v roce 2021 přešla pod Alpine a jako značka zanikla, modelu Megane R.S. zdá se stále není konec. Kromě pokračující výroby pro některé trhy také má dostat téměř dva roky po ohlášení konce divize speciální edici.
Automobilka ji ohlásila bez jména či dalších detailů v tiskové zprávě své japonské divize, věnované autosalonu v Tokiu, který proběhne 13.-15. ledna. Právě tam se má vůz ukázat.
Zbytek jsou zatím jen dohady. Vůz by se mohl jmenovat Megane R.S. Ultime a měl by stavět na ostřejší verzi Trophy, ale nebýt tak ostrý jako vrcholové Trophy-R. Pod kapotou se dá očekávat 1,8l přeplňovaný čtyřválec o 300 koních a 420 Nm přenášených na asfalt patrně pomocí dvouspojkové převodovky EDC.
Těžko najde sobě rovného. Test Renaultu Megane R.S.
Megane R.S. donedávna nabízel i manuální převodovku, dnes však v konfigurátorech vidíme k mání jen dvouspojkovou skříň EDC. Také zatím není známo, zda bude finální edice v Česku vůbec dostupná, když se má prvně odhalit na druhém konci světa.
Podle japonského automobilového magazínu Response se má vůz dostat do prodeje někdy na jaře letošního roku. Je velmi pravděpodobné, že půjde o poslední vůz s logem R.S.; pokud přijde nějaká ostrá verze elektrického Meganu E-Tech Electric, který je budoucností této modelové řady, bude pod značkou Alpine.