Článek
BMW pro britský Autocar potvrdilo, že výroba modelu i8 skončí ještě letos v dubnu. Končí tak cesta odvážného vozu, který šokoval nejen svým vzhledem, ale především použitím tříválcového motoru v kombinaci s plug-in hybridním ústrojím.
„BMW i je sub-značka BMW, pro kterou neexistuje žádná normální nástupnická logika. BMW i přináší inovace do sériové výroby, které se poté rozšiřují v mateřské značce. Příklady jsou elektrický pohon, karbon, tisk 3D dílů a tak dále. BMW i8 nebude mít přímého nástupce, ale to nikdy ani nebylo účelem tohoto vozidla,“ sdělil pro Novinky.cz mluvčí českého zastoupení značky.
Test BMW i8 Roadster: Bezhlavý návštěvník z budoucnosti
Původně se model i8 objevil jako koncept se vznětovým motorem na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009. Po dalších konceptech přišel na svět produkční vůz v roce 2014. Otevřený Roadster přišel s faceliftem kupé v roce 2016.
Spolu s BMW i3 se jednalo o první model podznačky „BMW i”. Budoucnost značky je v modelech druhé generace, které však zřejmě nebudou přímými nástupci. Již letos se představí čtyřdveřové kupé i4 či SUV iX3.