Článek
Podle zdroje německého média strategii, kterou lze přeložit jako úplnou elektrifikaci nově uváděných modelů Audi od roku 2027, představil ve čtvrtek představenstvu a vysokému managementu Markus Duesmann, předseda představenstva.
Takové zrychlení elektrifikačních cílů Audi by bylo v souladu s širšími ambicemi stanovenými mateřským koncernem Volkswagen, který již dříve naznačil, že od roku 2026 v Evropě zcela změní zaměření na elektrifikovaná vozidla.
Test Audi RS e-tron GT: Budoucnost je tu
Přestože pětiletý horizont zní kvapně, takové rozhodnutí by znamenalo konec spalovacích motorů v nabídce značky se čtyřmi kruhy ve znaku až v horizontu přibližně šesti, sedmi let, kdy by tento nekonkretizovaný model dospěl do závěru své kariéry.
Do zmíněného roku 2026 ještě Audi zřejmě stihne takřka zcela obměnit svou modelovou řadu, která by ještě v třicátých letech měla nabídnout i výfuky v zádi. Takové modely však, zdá se, dostanou už jen elektromobilní nástupci.
Další evropské kladivo na Teslu? Audi A6 e-tron se představuje ve formě konceptu
Už dnes se nabídka elektrických modelů značky rychle rozšiřuje. Od uvedení SUV e-tron na sdílených základech MQB se spalovacími vozy v roce 2018 je na trhu dále čtyřdveřové kupé e-tron GT na elektrické sportovní platformě J1 a crossover Q4 e-tron na koncernové modulární plošině pro kompaktní vozy MEB. V roce 2022 přijede sedan A6 e-tron na prémiových základech PPE či SUV Q5 e-tron.
Na druhé straně stále zůstává v nabídce několik technicky zajímavých motorů, které se zřejmě brzy poroučí. Audi nabízí 2,5litrový pětiválec v TT RS a i v chystaném RS 3, čtyřlitrový osmiválec napříč modelovou řadou vyšší střední a luxusní třídy či atmosféricky plněný desetiválec v supersportu R8. Podle zákulisních informací ještě dojde i na rozloučení s motorem architektury W12, a to v luxusní verzi limuzíny A8 nové generace.