Článek
Osmá generace Corvette by se měla světu ukázat příští rok a bude revolucí. O něčem takovém se mluví už dekády, ostatně i jeden z duchovních otců Corvette, Zora Arkus-Duntov, byl proponentem uprostřed umístěného motoru.
Budoucnost, kterou Arkus-Duntov maloval už někdy v půlce 20. století, vidíme pod spoustou maskovací fólie při testech zrychlení. To také mimochodem znamená, že pořádně slyšíme motor.
Podle zvuku lze snadno poznat osmiválec, o kterém snad ani nikdo nepochyboval. Dosavadní odhady - totiž, že bude motor uprostřed, je jediná věc, kterou víme opravdu jistě - hovoří o tom, že v základní, nepřeplňované variantě by mohl mít objem 6,2 litru a výkon okolo pěti stovek koní.
Silnější verze mají údajně mít V8 přeplňovanou, ale menší - o objemu 5,5 litru. Její výkon se má pohybovat mezi 600 a 800 koňmi, což by takovouto Corvette postavilo výkonem klidně i nad McLaren 720S.
Ano, dosud Corvette pro McLaren nemohla být konkurencí, ale jelikož bude mít motor uprostřed, rázem se jí stává. A nejméně v jednom aspektu má mít navrch, alespoň pro někoho - má být v nabídce i s manuální převodovkou. Pokud to bude pravda, bude 'Vette jednorožcem - McLaren ani Ferrari už nic takového bohužel nenabízejí.
Trochu horší zprávou je jiná zvěst, a to o základní ceně. Na americkém webu CorvetteForum se objevila částka 169 900 dolarů, tedy asi 3,91 milionu korun, a to má prý být základní cena. Současná Corvette v USA začíná na 55 495 dolarech (1,28 milionu korun) a nejsilnější verze ZR1 přijde na nejméně 121 000 dolarů (2,77 milionu korun).