Článek
Video záznam pravděpodobně vznikl v továrně Koenigsegg ve Švédsku, kde inženýři ještě automobil ladí a vylepšují, aby ho mohli začít prodávat. Zákazníci si tak díky videu mohou alespoň poslechnout, jak zní král. Nejsilnější silniční motor v produkčním automobilu – modelu Jesko.
Koenigsegg překonal vlastní rekord ve zrychlení a brzdění
Musíme uznat, že motor vydává skutečně parádní zvuky, ale upřímně řečeno, se svým divokým švédským rodokmenem a technickými specifikacemi, jsme nic jiného nečekali.
Model Jesko, který byl světu představen na autosalonu v Ženevě letos na jaře, dostal pod kapotu unikátní pohonnou jednotku.
Dvakrát přeplňovaný osmiválcový agregát má objem 5,1 litru, točivý moment 1500 Nm a především 1626 koňských sil, které slibují velké věci. Třeba i maximální rychlost 483 km/h.
U motoru ale zůstaňme, protože je prakticky labutí písní klasického pohonu od Christiana von Koenigsegga, jenž se nechal slyšet, že jeho další výtvor už bude mít, na rozdíl od Jeska, hybridní ústrojí.
Vysoký výkon z poměrně malého motoru zajišťuje třeba použití ploché klikové hřídele, a právě ona umožňuje vysokootáčkový chod a specifický zvuk motoru.
Jediný, jedinečný a nejdražší Koenigsegg Jesko
Koenigsegg vyrobí jen 125 kusů modelu Jesko, které bude prodávat svým zákazníkům po celém světě. Ti by se ale měli připravit na hodně vysokou cenu atakující hranici 70 milionů korun.