Hlavní obsah

Porsche vyráží závodit na Sibiř

Novinky, Martin Žemlička

Německá automobilka se i letos pustí do extrémního závodu, který je dlouhý 7100 kilometrů a vede přes Sibiř. Vloni díky špičkovému továrnímu zázemí obsadila první a druhé místo.

Článek

Pro letošní ročník bylo vyrobeno 26 (!) speciálně upravených Cayennů, vycházejících z nejsilnější verze S. Jeho osmiválcový benzínový motor s objemem 4,8 litru produkuje příjemných 385 koní při 6200 otáčkách a 500 Nm při 3500 otáčkách.

Výkon se přenáší prostřednictvím šestistupňové převodovky, jenž má oproti sériové verzi Cayennu zkrácený převod pro lepší akceleraci. Kvůli tomu jede závodní verze sice pouhých 170 km/h, ovšem z nuly na sto akceleruje za slušných 6,8 sekund.

Poháněná jsou pochopitelně všechna čtyři kola. Silniční verze Porsche Cayenne se do terénu moc nehodí (leda tak na nezpevněné polní cesty); v případě Transsyberia edition je tomu ale jinak. Díky změně sacího potrubí lze brodit do hloubky 78 centimetrů, podvozek má odolnější pneumatické pérování a více toho vydrží. Rovněž křížitelnost náprav má upravená verze lepší.

.: Porsche Cayenne v úpravě Transsyberia 2008.

Na 7100 kilometrů dlouhou trasu po běžných, ale především nezpevněných silnicích a pouštích se společně s dalšími závodníky vydají posádky Cayennů jedenáctého července z Moskvy. Příjezd do cíle je naplánován o čtrnáct dní později v Ulánbátaru - hlavním městě Mongolska.

Související témata:

Související články

Porsche Cayenne GTS: SUV nebo sporťák?

Porsche se veze na úspěchu modelu Cayenne a cokoliv představí s tímto jménem, může se být firma jista, že prodá dostatek, aby se zaplatily náklady. Platí...

Porsche boduje s modelem Cayenne

Kdo by v roce 2002 očekával, že Porsche bude jednou nabízet terénní model a bude při tom úspěšné. Už další rok ale vše bylo zcela jinak. Porsche Cayenne bylo...

Výběr článků

Načítám