Hlavní obsah

Porsche věří syntetickému benzínu. Hledá partnera pro továrny

Novinky, Marek Bednář

Syntetický benzín je jednou z verzí budoucnosti pro sportovní auta i zaoceánská letadla a Porsche, které pracuje na jeho vývoji, hledá partnera pro stavbu továren. Ne každá automobilka však e-benzínu věří.

Foto: Audi

První e-benzín (Ilustrační foto)

Článek

Tématem číslo jedna v dopravě budoucnosti se zdá být elektromobilita, ovšem podle automobilky Porsche to není jediná cesta. Jak Frank-Steffen Walliser, viceprezident Porsche pro modelové řady 911 a 718, řekl už před rokem na frankfurtském autosalonu, pro sporťáky jsou slibnější syntetická paliva, tzv. e-paliva.

Ta by se měla dát vyrábět ze vzdušného CO2 za pomoci „zelené” elektřiny a i s následným spálením v klasickém motoru auta být uhlíkově neutrální. A zatímco Mercedes tomu nevěří, petrolejářský gigant OMV vyrábí naftu z odpadků, Audi už před lety vyrobilo první várku e-benzínu - a Porsche nyní shání partnery na stavbu továren na e-paliva.

Spalovací motory nemají dny sečteny, říká technický ředitel VW

AutoMoto

„Spalovací motory budou dominovat automobilovému světu ještě mnoho let,” uvedl Michael Steiner, šéf výzkumu a vývoje u Porsche, a osvětlil tak, proč se firma nějakými syntetickými palivy zabývá. „Elektromobilita je zajímavá technologie, ale když ji vezmeme samotnou, posunuje nás k cílům v oblasti udržitelnosti příliš pomalu,” dodal.

Důvodem, proč se Porsche chce vývoje e-paliv aktivně účastnit, je, že chce zajistit, aby tato paliva byla vhodná i pro vysokovýkonné motory, pokračoval Steiner. Že to je reálné, ukázala už před pár lety první várka e-benzínu, kterou připravilo Audi - její oktanové číslo bylo 100.

Foto: Porsche

Plochý šestiválec v Porsche 911 (992) Carrera S má tři litry objemu a dvě turbodmychadla. A díky e-benzínu by s námi měl zůstat ještě mnoho let.

Syntetický benzín má totiž být cestou do budoucnosti zejména pro Porsche 911, pro nějž je elektrické pohonné ústrojí v současnosti nepoužitelné. Podle starších slov Matthiase Rabeho, technického ředitele Volkswagenu, je vývoj e-paliv zajímavý i pro letecký průmysl, neboť letadla na elektřinu by nedokázala přeletět Atlantik.

Související články

Výběr článků

Načítám