Hlavní obsah

Porsche uvedlo puristickou 911. Carrera T ukazuje, že méně je více

Pro aktuální generaci svého ikonického sporťáku připravila automobilka ze Stuttgartu opět také verzi T jako „Touring“. Je tu pro opravdové nadšence, kteří nemusí mít to nejvýkonnější z portfolia Porsche 911.

Foto: Porsche

Porsche 911 Carrera T

Článek

Porsche má u 911 již tradičně extrémně široké možnosti. Nemluvě o třech různých karoseriích se nabídka line od standardní Carrery přes lahodné GTS až po vrcholné civilní verze Turbo s rozšířenou karoserií a závody inspirované modely GT. Pokud však majiteli jde o co nejnižší hmotnost a nejlepší požitek z řízení v tradičním slova smyslu, je tu varianta Carrera T.

V hierarchii 911 stojí mezi základem a silnější verzí Carrera S. Jedná se o kupé a k pohonu slouží třílitrový plochý šestiválec s dvojitým přeplňováním, který poskytuje výkon 283 kilowattů, 379 koní, a točivý moment 449 newtonmetrů.

Standardní převodovkou Carrery T je sedmistupňová manuální skříň, kterou nelze volit pro základní Carreru. Jako bezplatnou možnost mohou kupující zaškrtnout osmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK. Navíc tento model dostává mechanický samosvorný diferenciál s Porsche Torque Vectoring, který je standardní u Carrera S, ale není k dispozici pro základní model.

Se sedmistupňovou manuální převodovkou dosáhne tento model rychlosti stovky za 4,5 sekundy. Maximální rychlost činí 291 km/h.

Porsche doplňuje model T spoustou další sportovní výbavy. Dodává se se sportovním odpružením PASM, které snižuje světlou výšku o 10 milimetrů. Paket Sport Chrono a sportovní výfuk jsou také na seznamu standardní výbavy. Volitelnou možností je řízení zadní nápravy.

Pro úsporu hmotnosti Porsche instaluje méně zvukové izolace, tenčí sklo a menší baterii. Tento model je také standardně dodáván bez zadních sedadel. Se sedmistupňovým manuálem a celkovým snížením hmotnosti váží Carrera T o 45 kilogramů méně než základní 911 Carrera.

Novinka se vzhledově liší lemem na krytech zrcátek a štítky s označením modelu v šedé Agate. Výfuk má černé koncovky. Jezdí na kolech z Carrera S, která mají průměr 20 palců vpředu a měří 21 palců vzadu.

Uvnitř je tento model dodáván s volantem GT Sport a sedadly Sport Plus nastavitelnými ve čtyřech směrech. Kabinu zdobí tmavě šedá, matná černá a vysoce lesklé černé akcenty.

Volitelný paket umožňuje zákazníkům vybrat si bezpečnostní pásy, pruhy sedadel, prošívání, logo 911 na hlavových opěrkách a podlahové rohože s akcenty v odstínu šedá Slate nebo zelená Lizard. Tehdy je možné přidat i kožené čalounění dveří, středové konzoly a palubní desky.

Novinka se dostane k prodejcům v únoru a lze ji objednat již nyní. Cena v Německu začíná na 123 845 eurech včetně DPH, v přepočtu to je přibližně tři miliony korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám