Hlavní obsah

Porsche uvedlo nejextrémnější model 911, který ještě smí na silnice

Porsche oficiálně představilo dlouho očekávaný model 911 GT3 RS. Neoslní ani tak výkonem jako technikou, nekompromisně okruhovým zaměřením a aerodynamikou.

Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RS

Článek

Každé Porsche 911 GT3 RS je vrcholem řady GT, kterou vyvíjí závodní oddělení automobilky. Zatímco 911 GT3 láká hlavně na atmosféricky plněný vysokootáčkový motor, odlehčení a tuhý podvozek, RS jde ještě dále. Na nejnovější GT3 RS jsme si museli počkat tři roky od představení současné generace 911, ale nyní už je tady.

Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RS

Novinka si podle očekávání bere inspiraci a část dílů ze závodních variant 911. Inženýři se zaměřili hlavně na funkčnost a efektivitu, vpředu má vůz obří nasávací otvor, který vede vzduch skrze příď vozidla do výdechů na kapotě. Nechybí aktivní klapky. Prvky na usměrnění proudění vzduchu najdeme ale i za předními koly, na střeše a pochopitelně i na zádi v podobě velkého adaptivního křídla.

Porsche si vzalo rekord Tesly zpět. Taycan je nejrychlejším elektromobilem na Nordschleife

AutoMoto

Výsledek je jednoduchý. Nová 911 GT3 RS generuje při rychlosti 200 km/h neuvěřitelný přítlak 409 kilogramů, což je dvakrát tolik než předchozí generace. Zadní spoiler je mimo jiné výš než samotná střecha, což se u tohoto modelu stalo poprvé. Prvně má vůz také karbonové dveře nebo systém pro jízdu na rovince DRS.

Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RS

O výkon, který ale u tohoto modelu není na prvním místě, se stará atmosférický plochý šestiválec, který generuje výkon 525 koňských sil. Auto je pak vybavené sedmistupňovou převodovkou PDK se zkrácenými převody. Novinka díky této kombinaci zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximálně jede rychlostí až 296 km/h.

Auto váží v základu jen 1450 kilogramů, a to díky řadě dílů z uhlíkových vláken. Standardně se vůz dodává se skořepinovými sedadly a šestibodovými bezpečnostními pásy a hasícím přístrojem.

Nejnovější závodní Porsche dorazilo s pořádným výkonem i novou aerodynamikou

AutoMoto

Za příplatek pak Porsche přidá i paket Weissach, který vůz obohatí o další karbonové díly, kovaná kola z magnézia nebo pádla řazení s magnety.

Uvnitř zaujmou krom puristického zpracování i čtyři otočné ovladače na volantu. Krom jízdních režimů lze přesně nastavovat charakteristiku polozávodních tlumičů, což se jinak běžně děje zvenčí pomocí speciálního nářadí.

Porsche zatím neuvedlo, od kterého dne začne novinku prodávat ani její základní cenu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám