Článek
Základní model Porsche Taycan se od ostatních verzí liší speciálními devatenáctipalcovými koly nebo černě lakovanými brzdovými třmeny. Vzhledově je jinak vůz prakticky stejný, v interiéru ale bez příplatků nabídne jen polokožený interiér nebo osmisměrné nastavení sedadel vpředu. Za příplatek lze dostat vzduchové odpružení, jinak je ale základní verze na klasických pružinových tlumičích.
Elektromobily, které lze v Česku nabíjet nejrychleji
Největší změnou je to, že Porsche zvolilo pro nejlevnější Taycan pouze zadní pohon, z auta tedy zmizel jeden ze dvou elektromotorů. Zadní je naladěný na výkon až 408 koní, respektive 476 při volbě příplatkové baterie Performance Plus a s aktivací systému overboost. Běžný výkon je 326, respektive 380 koňských sil.
Standardně bude Porsche dodávat baterii s kapacitou 79,2 kWh, která autu propůjčuje dojezd až 431 kilometrů. Za příplatek lze ovšem do vozidla umístit vylepšenou baterii Performance Plus s dojezdem až 484 kilometrů a kapacitou 93,4 kWh. Z 5 na 80 % baterie má dobíjení trvat při ideálních podmínkách přibližně 22 minut.
Porsche Taycan má rekord nejdelšího smyku, ale jen mezi sobě rovnými
Novinkou je i funkce Plug & Charge, která umožní dobíjet baterii bez placení čipem, kartou či aplikací. U stojanů, které tento systém podporují, vozidlo samo začne při příjezdu komunikovat se softwarem a ten se pak postará o automatické zaplacení.
Nejlevnější taycan nyní vyjde na 83 520 eur, v přepočtu 2,1 milionu korun.