Článek
Žádné velké změny nečekejte - karoserie má kratší převisy, je delší o 32 mm a spodní okraj čelního skla je více posunut dopředu. Nová jsou přední světla, diody pro denní svícení i nasávací otvor. Změnou prošla také elektricky ovládaná střecha (ve složeném stavu už nemá samostatný kryt). Nový model vypadá dynamičtěji (a z jeho karoserie lze vyčíst odkazy na supersportovní Carreru GT), jak už to ale u Porsche bývá, hlavní design se pouze cizeloval.
Boxster, který má pochopitelně poháněná zadní kola (a motor pro ideální rozmístění hmotnosti uprostřed), je v nabídce ve dvou různě výkonných verzích. Oba modely pohání plochý šestiválec boxer s přímým vstřikováním benzínu, nový je systém rekuperace kinetické energie, aktivní řízení teploty a ve sportovním autě kontroverzní funkce start/stop.
Dvě různě výkonné verze
Základní Boxster s 2,7litrovým šestiválcem má výkon 265 koní (195 kW), což je o deset koní větší výkon než u předchůdce. Technicky tento motor vychází z šestiválce 3,4 litru, který se stará o pohon silnější verze s tradičním označením S. Ta má výkon 315 koní (232 kW).
Standardem je šestistupňová manuální převodovka, v příplatkové výbavě lze zaškrtnout volitelnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK. Kombinovaná spotřeba je s převodovkou PDK nižší než u manuální převodovky - 7,7 l/100 km, u modelu Boxster S pak rovných 8,0 l/100 km.
Slabší verze Boxsteru zrychluje z klidu na 100 km/h za 5,7 s a jede až 264 km/h. Silnější provedení akceleruje na stovku za 5,0 s, ručka rychloměru se zastaví při 279 km/h. Na přání může být Boxster vybaven mechanickým samosvorným diferenciálem.
Cena nového modelu Porsche Boxster začíná na částce 48 291 eur, což je zhruba 1 250 000 korun. Verze S je zhruba o 250 tisíc korun dražší. V Česku se začne prodávat v květnu. Třetí generace Porsche Boxster se ve světové premiéře představí v březnu na ženevském autosalonu.