Článek
Novinka má novou karoserii a závodní polepy, respektuje třetí generaci pravidel seriálu Formule E, která byla představena v dubnu tohoto roku. Nové vozy by měly být dosud nejrychlejší a zároveň nejmenší.
Je to díky menším bateriím, které jsou nyní schopny rekuperovat dvakrát více energie při brzdění než vůz druhé generace, což menšímu vozu umožňuje mít výkonnější elektromotor o výkonu 350 kW, 476 k, pohánějící zadní kola.
Ferrari ukázalo svůj prototyp pro Le Mans, vrací se po 50 letech

„Nová vozidla třetí generace, včetně našeho Porsche 99X Electric Gen3, doufejme, že udělají závody pro fanoušky ještě velkolepějšími a ještě více posílí popularitu Formule E na celém světě,“ řekl Florian Modlinger, ředitel továrního motorsportu pro Formuli E.
Porsche 99X Electric Gen3 bude v roce 2023 řídit Antonio Felix da Costa a Pascal Wehrlein, kteří říkají, že na novém voze se stále pracuje. Elektrický monopost bude mít svou závodní premiéru na Mexico City E-Prix 14. ledna 2023.