Článek
Změny na vnějším designu jsou spíše kosmetického rázu: zepředu jsou odlišnosti patrné na větších nasávacích otvorech. Z bočního pohledu působí automobil delším dojmem zásluhou více skloněného zadního okna. Při pohledu zezadu poznají znalci značky nové víko zavazadelníku, větší zadní okno a širší spoiler. Jiné umístění našla i registrační značka.
Panamera Turbo Executive a Panamera 4S Executive nabízí díky o 15 cm delšímu rozvoru více prostoru na zadních sedadlech.
Novinkou je verze S E-Hybrid poháněná elektrickým motorem o výkonu 95 k (70 kW). Energie pro elektromotor se uchovává v lithium-iontovém akumulátoru (kapacita 9,4 kWh). Za necelé čtyři hodiny lze akumulátor dobít po připojení do běžné elektrické sítě. Akční rádius při jízdě čistě na elektrický pohon však příliš nezaujme – pouhých 36 kilometrů.
Zajímavým údajem je normovaná spotřeba paliva (7,1 l dle NEDC), otázkou samozřejmě je, zda tato hodnota bude platit i mimo laboratoře. Doba zrychlení z klidu na 100 km/h činí zajímavých 5,5 s, nejvyšší rychlost je 270 km/h.
Do věčných lovišť se odebral 4,8litrový osmiválec. Nahrazuje jej vidlicový šestiválec s objemem tři litry a přeplňováním pomocí dvojice turbodmychadel. Ten nabídne kromě o osmnáct procent nižší normovaně naměřené spotřeby také mírně vyšší výkon - 420 koní (+ 20 k) a točivý moment 520 Nm (+20 Nm).
Standardem všech výbav jsou nyní bi-xenonové světlomety, multifunkční volant a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Rozšířila se i nabídka asistenčních systémů. Adaptivní tempomat nyní aktivně zasahuje do procesu brzdění v krizových situacích, přepracovaný je i systém rozpoznávání dopravních značek pomocí kamery a varování při změně jízdního pruhu.
Omlazená panamera se v tuzemsku začne prodávat od července. Ceny začínají na částce 81 849 euro (cca 2,04 miliónu korun) za model Panamera Diesel, hybridní verze stojí 110 409 euro (2,76 miliónu korun).