Hlavní obsah

Porsche údajně chystá nástupce 928, velké a luxusní kupé na základech panamery

Kupé na základě Porsche Panamera, tedy duchovní nástupce grand toureru 928, by se mohlo objevit už příští rok, a to i ve verzi kabrio. Vůz by však oproti panameře měl být menší a s konfigurací 2+2, tedy dvě normální a dvě menší, nouzové, sedačky vzadu.

Foto: Milan Malíček, Právo

Nové kupé má stát na základě modelu Porsche Panamera.

Článek

Pokud máte rádi staré devětsetjedenáctky, možná řeknete, že velkým a luxusním kupé je v nabídce značky Porsche současná 911.

To, co se podle britského magazínu Autocar chystá, však je něco jiného – skutečný nástupce modelu 928, tedy velký grand tourer s motorem vpředu. A to i ve verzi se skládací střechou.

Technický základ má pocházet ze současné panamery, což ukazuje na platformu MSB a na šesti- a osmiválcové vidlicové motory pod přední kapotou s možností plug-in-hybridního ústrojí.

Podle webu Automotive News nemá být konkurentem Mercedesu třídy S ve verzích kupé a kabrio, nýbrž spíš BMW řady 8.

Foto: Porsche

Dnes prodávaná Panamera je pětidveřová.

Jak bude vypadat, o tom ještě oficiálně nemáme ani náznak.

„Jako designér nemám limity na to, co vytvořím. Věřím, že je rolí designérského oddělení, aby načrtlo a zvážilo všechny modely, které může, abychom v budoucnu byli připraveni, když se někdo bude chtít do takového projektu pustit,” vysvětluje Michael Mauer, šéfdesignér automobilky. Příchod takového auta ale nepotvrdil.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Porsche 928 Clubsport na srazu k 70. výročí sporťáků značky

Co také zatím není jasné, zda se vůz bude jmenovat Panamera Coupe, resp. Cabrio, nebo nějak jinak. Můžeme tedy stále doufat v návrat k označení 928; nebylo by to poprvé, vždyť současné označení 718 u modelu Boxster a Cayman také pochází z minulosti.

Porsche 928

Porsche 928 se vyrábělo v letech 1978-1995 a bylo velkým a komfortním kupé, určeným k jízdám na dlouhé trasy. Mělo osmiválec pod přední kapotou a pohon zadních kol, a z titulu svého určení měla většina vyrobených kusů automatickou převodovku.

928 byla tehdejším generálním ředitelem Porsche, Ernstem Furhmannem, myšlena jako nástupce dnes ikonické 911, protože Porsche v 70. letech trápily limity platformy devětsetjedenáctky s motorem za zadní nápravou. Jízdní vlastnosti byly poněkud divoké, výroba byla náročná a vůz neoplýval praktičností ani mezi sobě rovnými.

Na přelomu 70. a 80. let skutečně existoval plán na ukončení výroby 911, ale Fuhrmannův nástupce Peter Schutz je změnil a podržel ikonu nad vodou.

Výběr článků

Načítám