Článek
Pokud máte rádi staré devětsetjedenáctky, možná řeknete, že velkým a luxusním kupé je v nabídce značky Porsche současná 911.
To, co se podle britského magazínu Autocar chystá, však je něco jiného – skutečný nástupce modelu 928, tedy velký grand tourer s motorem vpředu. A to i ve verzi se skládací střechou.
Technický základ má pocházet ze současné panamery, což ukazuje na platformu MSB a na šesti- a osmiválcové vidlicové motory pod přední kapotou s možností plug-in-hybridního ústrojí.
Podle webu Automotive News nemá být konkurentem Mercedesu třídy S ve verzích kupé a kabrio, nýbrž spíš BMW řady 8.
Jak bude vypadat, o tom ještě oficiálně nemáme ani náznak.
„Jako designér nemám limity na to, co vytvořím. Věřím, že je rolí designérského oddělení, aby načrtlo a zvážilo všechny modely, které může, abychom v budoucnu byli připraveni, když se někdo bude chtít do takového projektu pustit,” vysvětluje Michael Mauer, šéfdesignér automobilky. Příchod takového auta ale nepotvrdil.
Co také zatím není jasné, zda se vůz bude jmenovat Panamera Coupe, resp. Cabrio, nebo nějak jinak. Můžeme tedy stále doufat v návrat k označení 928; nebylo by to poprvé, vždyť současné označení 718 u modelu Boxster a Cayman také pochází z minulosti.
Porsche 928
Porsche 928 se vyrábělo v letech 1978-1995 a bylo velkým a komfortním kupé, určeným k jízdám na dlouhé trasy. Mělo osmiválec pod přední kapotou a pohon zadních kol, a z titulu svého určení měla většina vyrobených kusů automatickou převodovku.
928 byla tehdejším generálním ředitelem Porsche, Ernstem Furhmannem, myšlena jako nástupce dnes ikonické 911, protože Porsche v 70. letech trápily limity platformy devětsetjedenáctky s motorem za zadní nápravou. Jízdní vlastnosti byly poněkud divoké, výroba byla náročná a vůz neoplýval praktičností ani mezi sobě rovnými.
Na přelomu 70. a 80. let skutečně existoval plán na ukončení výroby 911, ale Fuhrmannův nástupce Peter Schutz je změnil a podržel ikonu nad vodou.