Článek
Když to zadání slyšeli poprvé, nejspíše si inženýři Porsche klepali na čelo. Dát pod kapotu jeden motor, v krajním případě ho ještě kombinovat s elektrickým, je pro ně hračka. Teď ale dostali jinou úlohu, a to vymyslet, jak by fungovalo auto, kdyby mělo čtyři motory, každý na jednom kole, a přitom všechny společně spolupracovaly. „Je to, jako kdybyste měli čtyři plynové pedály na každé kolo,“ vysvětlil Ulf Hintze z Porsche.
Zákazníci Tesly teď proudí k nám, zní z Porsche ohledně nového Taycanu
Aby toho nebylo málo, museli si inženýři vystačit bez použití dalších senzorů, místo toho museli vytvořit software, který sleduje všechny čtyři motory, synchronizuje je a dokáže reagovat na vnější vlivy a podmínky. A povedlo se. Systém teď v testovaném crossoveru od Porsche zaznamenává, jak silně řidič točí volantem, jak často zrychluje a jak se celý vůz otáčí kolem svislé osy.
Software dokáže díky své sofistikovanosti eliminovat přetáčivosti i nedotáčivosti a držet vůz na zamýšlené trati. „Je to jako jízda po kolejích,“ přirovnal své prožitky inženýr Hintze.
SPECIÁL: 20 let Škody Fabia
Pracovníci vyvíjeli software dvě zimy po sobě a Porsche už potvrdilo, že najde uplatnění v sériově vyráběném vozidle. Není ale jasné, jaké to bude. Němci ze Stuttgartu ale mají v jednom jasno. „Elektromobily se čtyřmi motory brzy ztratí svoji exotickou pověst,“ dodal Ulf Hintze.