Článek
Je možné zkombinovat moderní interiér s požadavkem na množství displejů s designem jako ze staré školy? Zčásti se to podařilo Mazdě, která ale v nové trojce nemá displej dotykový. Že to jde i s takovou funkcí, nyní ukazuje Porsche.
Odhalilo totiž interiér svého elektromobilu Taycan, který se má představit zkraje září. Na první pohled vás napadne, že jste tuhle palubní desku už někde viděli – ve starších vozech značky. Na první dobrou člověka napadne 959 nebo 911 gen. 930 a samo Porsche hovoří o snaze přiblížit se původní 911.
Toho bylo dosaženo hlavně přístrojovým štítem širším, než je volant. Víc podobnosti ale nečekejte, jednak je štít plně digitální a jednak tu už nevidíme náznak pěti kruhů, které jsou pro 911 v celé její historii typické.
Po krajích displeje jsou dotykové ovladače světel a šasi. Uprostřed můžete mít buď kruhové ukazatele, pouze rychlost a šipky navigace, anebo klidně i mapu na celý displej.
Obecně byl v interiéru značně snížen počet fyzických ovladačů. Kromě tří páček pod volantem – ta třetí je vlevo dole a na tempomat – je tu kolečko ke změně jízdních režimů na volantu a cosi uprostřed středového tunelu v místě, kde běžně bývá volič převodovky. Ten je zredukován na jednoduchý přepínač umístěný pod přístrojovým štítem.
Porsche uvádí, že ovládání je „inteligentní a intuitivní – pomocí dotyků nebo hlasu“. Jak inteligentní to je ve skutečnosti, uvidíme, až se taycanem svezeme.
Za zmínku stojí také onen čtvrtý displej, který nemají ani vozy Audi, jež jinak ovládají pomocí displejů snad úplně všechno. Je to dotykový displej ve spolujezdcově části palubní desky a je součástí příplatkové výbavy.
Zatím ale není na světě moc informací o tom, co všechno bude na tomto displeji možné dělat a proč tu je, když spolujezdec může za jízdy bez problémů ovládat i dosavadní centrální displeje.
Poslední, pátý displej se vztahuje k rovněž příplatkové čtyřzónové klimatizaci – bude určen pro ovládání zadních čtvrtin auta a bude před zadními sedačkami.