Hlavní obsah

Porsche Taycan ukázalo interiér, velký dotykový displej dostal i spolujezdec

Jeden displej je v autě akorát, říkáte si? Porsche Taycan dostalo hned čtyři, z toho jeden jen pro spolujezdce. A s příplatkovou výbavou bude těch displejů pět. Přesto interiér vypadá jako před desítkami let.

Foto: Porsche

Interiér Porsche Taycan.

Článek

Je možné zkombinovat moderní interiér s požadavkem na množství displejů s designem jako ze staré školy? Zčásti se to podařilo Mazdě, která ale v nové trojce nemá displej dotykový. Že to jde i s takovou funkcí, nyní ukazuje Porsche.

Odhalilo totiž interiér svého elektromobilu Taycan, který se má představit zkraje září. Na první pohled vás napadne, že jste tuhle palubní desku už někde viděli – ve starších vozech značky. Na první dobrou člověka napadne 959 nebo 911 gen. 930 a samo Porsche hovoří o snaze přiblížit se původní 911.

Foto: Porsche

Tenhle displej je přístrojovým štítem a celý může být mapou. Všimněte si mrňavého startovacího tlačítka a voliče převodovky pod ním.

Toho bylo dosaženo hlavně přístrojovým štítem širším, než je volant. Víc podobnosti ale nečekejte, jednak je štít plně digitální a jednak tu už nevidíme náznak pěti kruhů, které jsou pro 911 v celé její historii typické.

Po krajích displeje jsou dotykové ovladače světel a šasi. Uprostřed můžete mít buď kruhové ukazatele, pouze rychlost a šipky navigace, anebo klidně i mapu na celý displej.

Obecně byl v interiéru značně snížen počet fyzických ovladačů. Kromě tří páček pod volantem – ta třetí je vlevo dole a na tempomat – je tu kolečko ke změně jízdních režimů na volantu a cosi uprostřed středového tunelu v místě, kde běžně bývá volič převodovky. Ten je zredukován na jednoduchý přepínač umístěný pod přístrojovým štítem.

Porsche uvádí, že ovládání je „inteligentní a intuitivní – pomocí dotyků nebo hlasu“. Jak inteligentní to je ve skutečnosti, uvidíme, až se taycanem svezeme.

Foto: Porsche

Dotykový displej má před sebou i spolujezdec.

Za zmínku stojí také onen čtvrtý displej, který nemají ani vozy Audi, jež jinak ovládají pomocí displejů snad úplně všechno. Je to dotykový displej ve spolujezdcově části palubní desky a je součástí příplatkové výbavy.

Zatím ale není na světě moc informací o tom, co všechno bude na tomto displeji možné dělat a proč tu je, když spolujezdec může za jízdy bez problémů ovládat i dosavadní centrální displeje.

Poslední, pátý displej se vztahuje k rovněž příplatkové čtyřzónové klimatizaci – bude určen pro ovládání zadních čtvrtin auta a bude před zadními sedačkami.

Anketa

Oceníte jako spolujezdci vlastní displej?
Spíše ano
70,1 %
Záleží na autě
4,4 %
Spíše ne
25,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 542 čtenářů.

Výběr článků

Načítám