Článek
Je možné zkombinovat moderní interiér s požadavkem na množství displejů s designem jako ze staré školy? Zčásti se to podařilo Mazdě, která ale v nové trojce nemá displej dotykový. Že to jde i s takovou funkcí, nyní ukazuje Porsche.
Odhalilo totiž interiér svého elektromobilu Taycan, který se má představit zkraje září. Na první pohled vás napadne, že jste tuhle palubní desku už někde viděli – ve starších vozech značky. Na první dobrou člověka napadne 959 nebo 911 gen. 930 a samo Porsche hovoří o snaze přiblížit se původní 911.

Tenhle displej je přístrojovým štítem a celý může být mapou. Všimněte si mrňavého startovacího tlačítka a voliče převodovky pod ním.
Toho bylo dosaženo hlavně přístrojovým štítem širším, než je volant. Víc podobnosti ale nečekejte, jednak je štít plně digitální a jednak tu už nevidíme náznak pěti kruhů, které jsou pro 911 v celé její historii typické.
Po krajích displeje jsou dotykové ovladače světel a šasi. Uprostřed můžete mít buď kruhové ukazatele, pouze rychlost a šipky navigace, anebo klidně i mapu na celý displej.
Obecně byl v interiéru značně snížen počet fyzických ovladačů. Kromě tří páček pod volantem – ta třetí je vlevo dole a na tempomat – je tu kolečko ke změně jízdních režimů na volantu a cosi uprostřed středového tunelu v místě, kde běžně bývá volič převodovky. Ten je zredukován na jednoduchý přepínač umístěný pod přístrojovým štítem.
Porsche uvádí, že ovládání je „inteligentní a intuitivní – pomocí dotyků nebo hlasu“. Jak inteligentní to je ve skutečnosti, uvidíme, až se taycanem svezeme.

Dotykový displej má před sebou i spolujezdec.
Za zmínku stojí také onen čtvrtý displej, který nemají ani vozy Audi, jež jinak ovládají pomocí displejů snad úplně všechno. Je to dotykový displej ve spolujezdcově části palubní desky a je součástí příplatkové výbavy.
Zatím ale není na světě moc informací o tom, co všechno bude na tomto displeji možné dělat a proč tu je, když spolujezdec může za jízdy bez problémů ovládat i dosavadní centrální displeje.
Poslední, pátý displej se vztahuje k rovněž příplatkové čtyřzónové klimatizaci – bude určen pro ovládání zadních čtvrtin auta a bude před zadními sedačkami.