Hlavní obsah

Porsche si udrží osmiválec do příští dekády

Automobilka Porsche už připravuje svůj čtyřlitrový osmiválec na emisní normu Euro 7. Ve výrobě tento motor zůstane i po roce 2030.

Foto: Porsche

V8 pod kapotou Porsche Cayenne GTS je dnes pohřbená pod hromadou plastových krytů. (Ilustrační foto)

Článek

Zmenšování objemů spalovacích motorů v honu za nízkou normovanou spotřebou je všudypřítomné, ovšem Porsche patří k automobilkám, které se mu brání. Čtyřlitrový osmiválec, jenž pohání vrcholné verze cayenne a panamery, podle čerstvého vyjádření šéfa modelové řady Panamera Thomase Freimutha zůstane na světě i ve čtvrtém desetiletí 21. století.

„Jen“ bude muset být tišší. „I u panamery se musíme vypořádat s dalšími regulacemi úrovně hluku z výfuku. Jsou čím dál přísnější, a to také ztěžuje vytvoření správných emocí u osmiválcové panamery,“ cituje Freimutha web Carsales.com.au.

Potvrdil však, že se už pracuje na úpravě motoru pro nadcházející emisní normu Euro 7. „Musíme přidat nějaké díly, které jsou ve vývoji, ale budeme připraveni na přechod na Euro 7,“ řekl Freimuth. „Bude to také možné bez hybridního systému, protože se regulace trochu změnila,“ dodal.

Lamborghini se pochlubilo novým logem

AutoMoto

Elektromobilní budoucnost

Emoce je však třeba přidat i elektromobilům. „Musíme se naučit, jak tyto emoce navodit u elektromobilů, protože vzdálená budoucnost je elektrická, takže na to musíme najít řešení,“ nastínil. Příští generace modelu Cayenne, která má přijít v roce 2026, bude už ryze elektrická, stejně jako model Taycan.

„Jsou velké kroky, které musíme udělat. Myslím si, že jelikož je V8 všudypřítomná na celém světě, měli bychom se tam dívat po inspiraci,“ dodal Freimuth. Věří, že se automobilce povede najít most mezi klasickým osmiválcem a moderními elektromobily.

Elektrifikaci se nevyhne ani Porsche 911, letos dostane hybridní pohon

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám