Článek
Sériové Porsche Taycan ve verzi GTS si neobvyklý rekord připsalo na ledové dráze Porsche Arctic Center ve finském Levi, zhruba 150 kilometrů severně od polárního ledového kruhu. Speciálně pro zdolání rekordu tým na místě vytvořit driftovací kruh o průměru 59 metrů.
Jens Richter, instruktor Porsche Experience, odstartoval honbu za novým rekordem 14. ledna odpoledne, nicméně kvalita trati se zhoršovala rychleji, než tým automobilky očekával. První pokus tak musel být zhruba po 11 kilometrech přerušen.
Druhý pokus následoval později, kdy se s příchodem tmy ochladil vzduch i led na trati. Automobilka také použila jiný typ pneumatik, s kratšími hroty, díky čemuž trať tolik netrpěla. Richter pak Taycan GTS udržel v jízdě kontrolovaným smykem 46 minut a během zdolání 132 kol urazil vzdálenost 17,503 kilometru.
Elektromobil ovládaný pouze zásahy do akcelerátoru a řízení tak poměrně výrazně překonal předchozí rekord, který měl hodnotu 14,809 kilometru. Vůz přitom stál na běžně dostupných pneumatikách Michelin s ocelovými hroty a dovybaven byl pouze GPS zařízením, které kromě trasy sledovalo i pohyby volantu, akceleraci a přetížení.
Pro elektrické Porsche Taycan jde již o několikátý zápis do Guinnessovy knihy rekordů. V roce 2020 si taycan připsal první rekord v driftování (42,171 km za 55 minut), v roce 2021 se stal nejrychlejším elektromobilem v uzavřené budově (165,1 km/h) a v roce 2023 vůz vystoupal do 5573 metrů nad mořem, čímž dosáhl největšího převýšení mezi elektromobily.