Článek
Produktový manažer řad 718 a 911 Frank-Steffen Walliser řekl pro britský Autocar, že Porsche je „velmi odhodláno” zachovat atmosférické motory v budoucí nabídce.
„Elektromotor s točivým momentem od nízkých otáček a vysokootáčkový atmosférický spalovací motor spolu perfektně ladí,” řekl Walliser s tím, že právě tohle může pomoci motorům bez přeplňování přežít.
Atmosférické jednotky mizí nejen ze sportovních, ale i z malých, levných vozů. Důvodem je tlak na emisní hodnoty, které motory s turbodmychadly splňují snadněji, při zachování či zvýšení výkonu a točivého momentu.
První jízda s Porsche 718 GT4 a Spyder: Tady je laťka puristických sporťáků
Právě Porsche se zdá být jedním z posledních ostrovů naděje pro motory, které jsou díky postupnému nárůstu výkonu pro řidiče čitelnější. Lépe se s nimi pracuje při dynamické jízdě a postupný nárůst výkonu s vrcholem u červené hranice je na rozdíl od ploché křivky točivého momentu u turbomotorů pro nadšené řidiče lákavější. Takové motory jsou navíc jednodušší i na údržbu.
Značka z německého Stuttgartu se v současnosti sice také pustila do motorů s turbodmychadly napříč modelovou řadou, ale nabízí i speciality bez přeplňování, jako jsou například modely 911 GT3 nebo 718 GT4 a Spyder.