Hlavní obsah

Porsche se nechce vzdát atmosférických motorů, ve Stuttgartu mají plán

Novinky, laz

Automobilka Porsche je jedna z mála, která se ještě věnuje vývoji atmosféricky plněných motorů, tedy bez přeplňování. Emisně nevděčné, o to více ale řidičsky opojné jednotky se nechystá opustit. Neobejde se to ale bez baterií.

Foto: Porsche

Powerslidy se krásně kontrolují, ale jinak má zadní náprava přilnavosti více než dost.

Článek

Produktový manažer řad 718 a 911 Frank-Steffen Walliser řekl pro britský Autocar, že Porsche je „velmi odhodláno” zachovat atmosférické motory v budoucí nabídce.

„Elektromotor s točivým momentem od nízkých otáček a vysokootáčkový atmosférický spalovací motor spolu perfektně ladí,” řekl Walliser s tím, že právě tohle může pomoci motorům bez přeplňování přežít.

Atmosférické jednotky mizí nejen ze sportovních, ale i z malých, levných vozů. Důvodem je tlak na emisní hodnoty, které motory s turbodmychadly splňují snadněji, při zachování či zvýšení výkonu a točivého momentu.

První jízda s Porsche 718 GT4 a Spyder: Tady je laťka puristických sporťáků

AutoMoto

Právě Porsche se zdá být jedním z posledních ostrovů naděje pro motory, které jsou díky postupnému nárůstu výkonu pro řidiče čitelnější. Lépe se s nimi pracuje při dynamické jízdě a postupný nárůst výkonu s vrcholem u červené hranice je na rozdíl od ploché křivky točivého momentu u turbomotorů pro nadšené řidiče lákavější. Takové motory jsou navíc jednodušší i na údržbu.

Značka z německého Stuttgartu se v současnosti sice také pustila do motorů s turbodmychadly napříč modelovou řadou, ale nabízí i speciality bez přeplňování, jako jsou například modely 911 GT3 nebo 718 GT4 a Spyder.

Související články

Výběr článků

Načítám