Článek
Supersport Carrera GT, vyráběný v letech 2004 až 2006, je ikonou nejen pro značku, ale i pro celý průmysl. Její význam pro Porsche je tak obrovský, že více než dvě desetiletí po prvním uvedení na trh automobilka vyvinula novou sadu pneumatik na míru.
Poprvé jsme o nich slyšeli poté, co Porsche začalo upozorňovat majitele Carrery GT, že vyvinulo opravu pro problém se zavěšením, který před 18 měsíci vyvolal stažení.
Chyba pramení z čepů spojujících komponenty zavěšení lichoběžníkových ramen. Podle původního svolávacího oznámení poskytoval materiál použitý na tyto spoje nedostatečnou odolnost vůči korozi při vystavení soli a mechanickému namáhání. Oprava zahrnuje montáž několika nových titanových komponentů odpružení, které jsou nejen odolnější, ale mají i lepší vlastnosti než původní řešení.
Porsche Taycan dostalo unikátní lak, který mění odstíny
V dopise zaslaném majitelům automobilka nejen oznámila opravu odpružení, ale také odhalila, že každá Carrera GT bude vybavena novými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, a to zdarma.
Pryže pečené na míru jsou přímou náhradou za pneumatiky Pilot Super Sport, představené rovněž speciálně pro Carreru GT již v roce 2013, stejně jako originální pneumatiky Pilot Sport PS2, se kterými vůz vyjel z továrny před dvěma desetiletími. Motivací značky ostatně bylo, že spousta málo jetých kusů má naduté právě tyto originály, což může být rizikové.
Nejnovější iterace pneumatik se podle Michelinu vyznačuje dvěma odlišnými pryžovými směsmi napříč běhounem, navrženými tak, aby maximalizovaly trakci za mokra i za sucha a zajistily optimální výkon v rozličných podmínkách.
Porsche tvrdí, že nové pneumatiky dávají vozu potenciál dosahovat rychlejších časů. Brzdná dráha ze 100 km/h se také zkrátila o 2,4 metru a při zastavení z 200 km/h nyní Carrera GT potřebuje o 11,9 metru méně.