Článek
Porsche se před dvěma týdny pochlubilo rekordním časem na severní smyčce Nürburgringu, zamaskovaný cayenne neznámého jména zajel nejrychlejší čas mezi sériovými SUV. Nyní je jasné, že šlo o model Cayenne Turbo GT.
Má vylepšený osmiválec se zdvihovým objemem 4,0 litru a dvojitým přeplňováním. Naladěn je na výkon 640 koňských sil. Oproti verzi Turbo jde o 90 koní navíc, díky novým turbodmychadlům, vstřikování, mezichladiči nebo titanovému výfuku.
Nejostřejší Porsche Cayenne nemá jméno, ale rekord na Nürburgringu už ano
Točivý moment byl zvýšen o 80 newtonmetrů na 850 Nm, s čímž si musí poradit osmistupňová samočinná převodovka a pohon všech kol. Mimochodem, Turbo GT není nejvýkonnější cayenne, plug-in hybrid verze Turbo S e-Hybrid má 680 koní, ovšem novinka bez baterií je rychlejší.
Na stovce je za 3,3 sekund, na rozdíl od hybridních 3,8 s a o další desetinu pomalejší verze Turbo Coupé. Maximální rychlost verze Turbo GT činí 297 km/h, což je opět nejvíce z portfolia vozu.
Porsche připravilo Cayenne Coupé. Překvapení střídá překvapení
Novinka ale není zdaleka jen o motoru. Standardně sedí o 17 mm blíže k vozovce, vzduchové odpružení je o 15 procent tužší a podle automobilky je každý díl podvozku naladěný speciálně pro Turbo GT. Včetně aktivních stabilizátorů, natáčení zadních kol, geometrie a dalších prvků.
Vizuálně se GT liší oběma nárazníky, speciálními 22palcovými koly, karbonovou střechou a zadním aktivním spoilerem. Uvnitř tato verze uvádí inovovaný infotainment, liší se dekory a lány Alcantary. Zadní lavice může být i dvoumístná.
První evropské dodávky se očekávají letos na podzim, česká cena zatím nebyla zveřejněna.