Hlavní obsah

Porsche představuje své nejrychlejší SUV

Cayenne Turbo GT je vrcholem nabídky stuttgartského SUV. K mání bude výhradně v karoserii SUV-kupé se svažující se střechou.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Turbo GT

Článek

Porsche se před dvěma týdny pochlubilo rekordním časem na severní smyčce Nürburgringu, zamaskovaný cayenne neznámého jména zajel nejrychlejší čas mezi sériovými SUV. Nyní je jasné, že šlo o model Cayenne Turbo GT.

Má vylepšený osmiválec se zdvihovým objemem 4,0 litru a dvojitým přeplňováním. Naladěn je na výkon 640 koňských sil. Oproti verzi Turbo jde o 90 koní navíc, díky novým turbodmychadlům, vstřikování, mezichladiči nebo titanovému výfuku.

Nejostřejší Porsche Cayenne nemá jméno, ale rekord na Nürburgringu už ano

AutoMoto

Točivý moment byl zvýšen o 80 newtonmetrů na 850 Nm, s čímž si musí poradit osmistupňová samočinná převodovka a pohon všech kol. Mimochodem, Turbo GT není nejvýkonnější cayenne, plug-in hybrid verze Turbo S e-Hybrid má 680 koní, ovšem novinka bez baterií je rychlejší.

Na stovce je za 3,3 sekund, na rozdíl od hybridních 3,8 s a o další desetinu pomalejší verze Turbo Coupé. Maximální rychlost verze Turbo GT činí 297 km/h, což je opět nejvíce z portfolia vozu.

Porsche připravilo Cayenne Coupé. Překvapení střídá překvapení

AutoMoto

Novinka ale není zdaleka jen o motoru. Standardně sedí o 17 mm blíže k vozovce, vzduchové odpružení je o 15 procent tužší a podle automobilky je každý díl podvozku naladěný speciálně pro Turbo GT. Včetně aktivních stabilizátorů, natáčení zadních kol, geometrie a dalších prvků.

Vizuálně se GT liší oběma nárazníky, speciálními 22palcovými koly, karbonovou střechou a zadním aktivním spoilerem. Uvnitř tato verze uvádí inovovaný infotainment, liší se dekory a lány Alcantary. Zadní lavice může být i dvoumístná.

První evropské dodávky se očekávají letos na podzim, česká cena zatím nebyla zveřejněna.

Související témata:

Výběr článků

Načítám