Hlavní obsah

Porsche představuje Macan T, ostřejší variantu čtyřválcového SUV

Porsche našlo další skulinu v nabídce svého výchozího modelu. Střední SUV je ke sklonku svého životního cyklu k mání také jako Macan T.

Foto: Porsche

Porsche Macan T

Článek

Písmeno T v nabídce automobilky Porsche znamená vždy důraz na lehkost, ostřejší ladění a puristický zážitek. Je tomu tak u sportovních modelů 718 či 911, nově ale i v případě macanu.

Novinka vyplňuje mezeru mezi základním čtyřválcovým modelem a verzí S. Pod kapotou ale změny nehledejte, verze Touring má stejný dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 265 koní a točivém momentu 400 Nm spárovaný s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK jako standardní verze.

Akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h.

Test: Porsche Macan GTS je SUV, které opravdu jezdí jako sportovní auto

Testy

Porsche zdůrazňuje, že ve srovnání se šestiválcem o objemu 2,9 litru v modelech S a GTS ušetří čtyřválec Macanu T na přední nápravě 58,8 kg. „Téčku” to nechává prostor k ostřejšímu naladění podvozku. A právě to má být podstatou nové verze.

Macan T je jediným modelem od Porsche, který standardně kombinuje ocelové pružení s adaptivními tlumiči PASM a podvozek snížený o 15 mm. Tužší přední stabilizátor a pevnější naladění podvozku bylo podle automobilky optimalizováno pro agilnější ovladatelnost.

Příplatkovým vzduchovým odpružením lze navíc nově dosáhnout snížení podvozku o dalších 10 mm. Pohon všech kol byl adaptován na sportovnější naladění modelu a ještě výrazněji preferuje zadní nápravu. Stejně tak byl upraven systém vektorování točivého momentu mezi zadními koly.

První jízda s Porsche 718 GT4 a Spyder: Tady je laťka puristických sporťáků

AutoMoto

Zvenčí se Macan T od ostatních verzí liší prvky lakovanými šedou metalízou Agate vpředu, na boku i vzadu. Uvnitř jsou standardem sportovní sedadla.

Macan T je samozřejmě postaven na posledním faceliftu modelu, který přinesl například odlišný přední nárazník nebo dotykovou středovou konzoli v interiéru. Může být také posledním „hurá” této generace, kterou pravděpodobně zcela vystřídá elektromobil v příštím vydání.

Novinku již lze objednávat za cenu od 69 462 eur, tedy asi 1,6 milionu korun. Dodávky v Německu budou zahájeny v dubnu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám