Článek
Nedlouho po premiéře puristických 718 Cayman a Boxster T ukazuje automobilka Porsche další bonbónek pro nadšené řidiče - Cayman GT4 Clubsport. A kromě rádia, jako u T, tu chybí i spousta dalších věcí. Třeba sedačka spolujezdce.
Cayman GT4 Clubsport je totiž ryze okruhovým náčiním, všechno je u něj podřízeno dosahování co nejlepších časů na okruhu. Takže je vybaven šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, nikoliv manuálem. Protože pokud se nejmenujete Ayrton Senna, neumíte s manuálem řadit rychleji a přesněji než to zvládne PDK.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport vzniklo s jediným účelem - být co nejrychlejší na okruzích.
Z kabiny tedy zmizela sedačka spolujezdce, ale ta řidičova má šestibodový bezpečnostní pás a vzadu je ochranná klec s homologací FIA. Místo rádia je ovládací panel s velkými tlačítky, které se snadno používají i v rukavicích, pln tlačítek je i volant a chybí jeho horní část, to abyste lépe viděli na závodní přístrojový štít.
Zmíněné PDK je spojené nikoliv se čtyřválcem, nýbrž s 3,8l plochým šestiválcem, který nemá přeplňování a dává 425 koní v 7 500 ot./min a 425 N.m v 6 600 otáčkách. Má variabilní časování i zdvih ventilů, suchou klikovou skříň, závodní řídící jednotku a rychloprůchozí katalyzátor s homologací DMSB.

Rádio tu nedostanete ani za příplatek, není na něj místo. Klimatizaci ale základní verze 718 Caymanu GT4 Clubsport nepozbyla.

Na první pohled vypadá křídlo jako karbonové, ale je vyrobeno z kompozitu vyztuženého biovlákny.
Mezi zadními koly je mechanický samosvorný diferenciál, přední náprava pochází včetně odpružení z modelu 911 GT3 Cup. Brzdové kotouče mají průměr 380 mm na přední i zadní nápravě.
Za zmínku stojí také použití biovláken v karoserii vozu, resp. přesněji kompozitu vyztuženého biovlákny. Je z něj vyrobeno zadní křídlo a vnější panely dveří. Biovlákna pocházejí především ze zbytků zemědělské produkce, jako jsou lněná nebo konopná vlákna, a výsledné díly mají podobné vlastnosti, jako díly karbonové.
Extrémně a extrémněji
Cayman GT4 Clubsport bude k mání ve dvou variantách - Trackday pro amatérské závodní jezdce, kteří chtějí jezdit po okruhu soukromě a s nižšími náklady. Má pevné nastavení tlumičů, klimatizaci, ruční hasicí přístroj, bezpečnostní 80l palivovou nádrž a přípravu pro hydraulický zvedací systém. To vše může být vaše za 134 tisíc eur (3,44 milionu korun) bez DPH.
Druhá verze je nazvána Competition a myslí to s okruhy opravdu vážně. Odpružení je nastavitelné ve třech krocích, plynule měnitelné je rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu a ve voze je integrovaný hasicí systém a hydraulický zvedací systém. Cena je 157 tisíc eur (4,03 milionu korun), opět bez DPH.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport nesmí na silnice, na okruh jej musíte dovézt v přívěsu.
„V novém modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport vězí ještě výrazně více závodních genů než v jeho úspěšném předchůdci,“ říká Fritz Enzinger, vedoucí divize motoristického sportu společnosti Porsche. Obě varianty již lze objednávat; dodány budou nejdříve v únoru.