Článek
Porsche letos neslaví jen 70. výročí, ale také 60. výročí modelu 911. A na počest svého nejslavnějšího sportovního vozu vyrobí limitovanou edici, která bude pro fanoušky Porsche a všechny staromilce rajskou hudbou.
Model nazvaný 911 S/T kombinuje čtyřlitrový, atmosféricky plněný plochý šestiválcový motor z GT3 RS o výkonu 386 kW, 525 koní, se šestistupňovou manuální převodovkou s krátkým převodem, pohonem zadních kol a více silničním laděním podvozku. Kromě toho dostane také řadu speciálně navržených lehkých dílů, aby se z něj stalo nejlehčí sériové Porsche generace 992.
U 911 S/T to bude poprvé, kdy Porsche namontovalo k motoru 911 GT3 RS manuální převodovku. Aby se zajistilo, že skříň odpovídá neuvěřitelnému výkonu motoru, byla navržena s exkluzivní lehkou spojkou. Ve spojení s jednohmotovým setrvačníkem je rotující hmotnost hnacího ústrojí snížena o 10,4 kg.
Kromě toho jsou kapota, střecha, přední blatníky, dveře vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Má také hořčíková kola, keramické kompozitní brzdy, lithium-iontovou startovací baterii a lehká skla.
Všechny tyto úpravy, včetně redukované izolace a odstranění řízení zadních kol, znamenají, že 911 S/T váží pouhých 1386 kg, tedy o 32 kg méně než model 911 GT3 Touring.
Novinka tak bude schopna zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 3,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 300 km/h. Limitovaná edice modelu však není ve skutečnosti navržena pro závodní dráhu. Porsche říká, že je místo toho primárně určena k požitku na silnicích.
Takto si Porsche představuje nabíjecí centrum. Luxusní odpočívadla začnou růst po Evropě
Tento charakter zaměřený na silnici a jeho inspirace jsou důvodem, proč vůz nemá stejná křídla a agresivní aerodynamiku jako 911 GT3 RS. To slouží i jako pocta modelu 911 ST z konce 60. a začátku 70. let, kdy se klasický závodní vůz vyznačoval úpravami podvozku, kol, motoru a karoserie, ale neměl agresivní aerodynamické pomůcky.
Stejně jako jeho předchůdce i nová 911 S/T ponese původní znak Porsche a bude nabízena se speciálním historickým zbarvením. Designový balíček Heritage poskytne kupujícím exkluzivní přístup k metalické barvě Shore Blue a kolům v barvě Ceramica. Navíc dostane na dveře kruh, do kterého mohou řidiči umístit libovolné číslo od 0 do 99.
Interiér 911 S/T hraje na stejná témata historie a lehkosti jako exteriér. Model je standardně dodáván se sedadly z uhlíkových vláken, zadní nahrazuje výztuha. Středy sedadel jsou potaženy retro látkou. Navíc všechny odznaky uvnitř jsou provedeny ve zlaté barvě.
Porsche Design majitelům také nabízí exkluzivní hodinky nazvané Chronograph 1 – 911 S/T. Má hliníkové pouzdro a je také navrženo tak, aby bylo co nejlehčí.
Porsche 911 S/T 2024 bude mít svou veřejnou premiéru na Rennsport Reunion 7, které se koná od 28. září do 1. října na okruhu Laguna Seca. Novinka je v omezené nabídce za cenu skoro 300 tisíc eur, tedy přibližně sedm milionů korun.