Hlavní obsah

Porsche představí příští hypersport nejdříve za 5 let

Německá automobilka Porsche se údajně zatím nechystá přivést na svět nástupce hypersportovního modelu 918 Spyder. Společnost čeká na lepší elektrickou technologii, která by teoreticky měla přijít až v horizontu pěti let.

Foto: Porsche

Logo automobilky Porsche

Článek

Fanoušci futuristického Porsche 918 Spyder si na nástupce, o kterém se už pár let hovoří, budou muset patrně počkat. A to pořádně dlouho, protože v krátkodobém i střednědobém plánu automobilky žádný elektrifikovaný, ale ani elektrický sportovní vůz vrcholné kategorie nefiguruje.

I když se dříve spekulovalo o tom, že nový hypersport Porsche by měl dorazit někdy v roce 2025 nebo 2026, ukazuje se, že to byly pouze optimistické odhady. Ostatně ani generální ředitel Porsche Oliver Blume se ve svých rozhovorech o žádném takovém voze nezmiňuje a web MotorTrend tvrdí, že na nový německý hypersport přijde až za zhruba pět let.

Problémem v rámci představení nového hypersportu Porsche může být paradoxně právě zapojení elektrifikace, která má v novém modelu hrát zásadní roli. Porsche se totiž zavázalo ve voze použít novou generaci baterií s vyšší energetickou hustotou a ultrarychlým nabíjením. Tato technologie je ale ve vývoji, práce na modelech s jejím využitím tak nezačnou dřív, dokud nebude plně připravená.

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder

„Jsme uprostřed vývoje našeho vlastního článku,“ uvedl člen výkonné rady Porsche Michael Steiner v rozhovoru pro MotorTrend. „S naší dceřinou společností Cellforce Group máme vzorky takových baterií v článcích stejné velikosti, jaké používáme pro stávající Taycan. Během dvou let ukážeme, co s touto technologií dovedeme v našich sériově vyráběných vozech,“ dodal.

Jak Steiner dál uvedl, Porsche zatím s vývojem hypercaru nezačalo, a pokud začne až s hotovou technologií, ke dvěma je nutné přidat další čtyři roky. Možná poté bychom se mohli dočkat něčeho takového, jako bylo právě Porsche 918 Spyder.

Už v roce 2013 se totiž jednalo o extrémně futuristický sportovní vůz s plug-in hybridní technologií, který v kombinaci 4,6litrového atmosférického motoru V8 a elektromotoru poskytoval výkon 899 koňských sil. Porsche vůz absolutně vyprodalo v roce 2015, a to i s cenou 16,8 milionu korun za kus. Na světě je jen 800 kusů.

Modernizace Porsche Taycan: Barvy z devadesátých let i rychlejší dobíjení

AutoMoto
Související témata:
Porsche 918 Spyder

Související články

Výběr článků

Načítám