Článek
Porsche takzvaných plochých motorů typu boxer využívá pro své sportovní modely ve čtyřválcovém či šestiválcovém uspořádání, v plánu ale po určitou dobu měl být i osmiválec, uvedl Marques v rozhovoru.
Nový pětilitrový plochý osmiválec se testoval na šasi modelu Cayman. Měl dosahovat maximálního výkonu v 9 000 otáčkách za minutu, přestože by byl přeplňován dvojicí turbodmychadel. Pohonné ústrojí mělo nabídnout výkon kolem 760 koní a točivý moment 1 000 Nm.
Marques hovořil o úžasném zvuku konceptu vybaveném manuální převodovkou. Bohužel se vůz nikdy nedostal do výroby, přestože byl testován na silnicích kolem vývojového centra Porsche ve Weissachu. „Pro tu chvíli to nebylo to pravé auto,“ řekl Marques s tím, že se automobilka nakonec rozhodla projekt uspat.
„Jsme v jádru inženýrská společnost a stále hledáme nové odpovědi, různá řešení a někdy tyto odpovědi v tu chvíli nejsou potřeba,“ řekl Marques.
Projekt však měl dopad na výrobu Porsche, vedl ke vzniku čtyřválcového Caymanu. Možná byl také naznačen konceptem Le Mans Living Legend z roku 2016. Byl odhalen až v roce 2020, ale automobilka tehdy uvedla, že by jej poháněl „neuvěřitelně znějící“ osmiválcový motor.