Článek
S taycanem Porsche v roce 2019 spustilo svoji elektrickou ofenzivu. I přesto, že legendární 911 coby jádro nabídky značky platí za dlouhodobě nejprodávanější sportovní auto vůbec, v prodejích značky už jej elektromobil předčil.
Taycan ikonický vůz ze stejné stáje předstihl o několik stovek prodaných aut. Od začátku letošního roku se tohoto elektrického modelu prodalo 28 640 kusů. Celkový odbyt značky Porsche se v prvních devíti měsících zvýšil o 13 procent.
„Knihy objednávek jsou dobře naplněny a ohledně posledních měsíců roku jsme úplně nadšeni,” uvedl šéf prodeje Detlev von Platen.
První jízda s Porsche Taycan: Elektromobil pro řidiče nabídne na okruhu až nepříjemný zážitek
Připomněl, že celosvětové šíření koronaviru vyvolává nestabilní situaci, včetně nedostatku polovodičů. Nejziskovější značka koncernu Volkswagen letos do své nabídky zařadila prostornější verzi taycanu, kombi Cross Turismo si navíc troufne i do lehkého terénu.
Výrobce očekává, že čistě elektrická a hybridní auta budou v roce 2030 tvořit více než 80 procent jeho celosvětového odbytu. Elektrickou verzi sportovně-užitkového vozu (SUV) Macan chce na trh uvést v roce 2023.
Za volantem Porsche Taycan Cross Turismo: Nevídaný kříženec
Automobilka Porsche se za prvních devět měsíců roku ukázala jako poměrně odolná vůči celosvětovému nedostatku polovodičů. Celkový počet dodaných vozů vzrostl na 217 198.
Prodej podpořila rostoucí poptávka ve Spojených státech, které jsou pro tuto německou automobilku druhým největším trhem po Číně, kde firma zvýšila odbyt o 30 procent. Nejprodávanějšími modely značky zůstává SUV Cayenne a menší Macan.