Článek
Z výchozího sportovního modelu Cayman před dvěma lety vznikla verze GT4, když ji náležitě upravilo závodní oddělení. Jenže ani to nezůstane vrcholem, Porsche potvrdilo poslední přípravy varianty RS.
Za nepříliš rozsáhlým maskováním lze rozpoznat ještě agresivněji tvarovanou příď, pravděpodobně dále sníženou světlou výšku, jiný zadní nárazník a především velký zadní spoiler. Ten je z aerodynamických důvodů znatelně zahnutý na koncích.
První jízda s Porsche 718 GT4 a Spyder: Tady je laťka puristických sporťáků
„Během vývoje jsme dali 718 Cayman GT4 RS vše, co charakterizuje skutečný model RS: lehkou konstrukci, větší přítlak, větší výkon a samozřejmě ještě vyšší úroveň reakce a zpětné vazby,“ říká šéf vozů řady Porsche GT Andreas Preuninger.
Jako důkaz má posloužit zveřejněný čas na severní smyčce Nürburgringu. Slavné Nordschleife obkroužilo sériově vybavené RS s přídavnými bezpečnostními prvky za 7:04.511, pokud jde o kratší 20,6kilometrovou dráhu. To je o neuvěřitelných 23,6 sekund méně, než kolik zvládla „obyčejná” GT4.
Pohon novinky zatím zůstává tajemstvím. Čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním zřejmě zůstane, ale nabídne více než 308 kW, 414 koní, které má výchozí verze GT4.