Článek
Porsche vyrábí model Panamera druhé generace už od roku 2017 a podle plánu tak bude činit až do roku 2024. Model je přitom přímou spalovací konkurencí současné vlajkové lodi značky, elektrického sedanu Taycan. Podle šéfa značky Oliviera Blumeho to ale naznamená, že oba modely nemohou fungovat současně.
Porsche představuje Taycan Cross Turismo, elektrické kombi do lehkého terénu
„Myslím, že to je normální a může to tak být. Podle mě jsou oba v různých segmentech. Panamera je dle mého názoru o krok výše než Taycan,“ uvedl Blume s tím, že Porsche bude pouze muset oba modely v budoucnu více odlišit. „To je podle mě pro tyto modely skutečnou výzvou,“ dodal.
Pokud se Porsche skutečně rozhodne začít vyrábět i třetí generaci modelu Panamera, dá se očekávat, že dorazí v plně elektrické verzi. Pokud tomu tak bude, pravděpodobně vůz využije novou sdílenou platformu PPE vyvinutou ve spolupráci s Audi.
Vrcholné Porsche Panamera se došplhalo na hranici 700 koní
Na druhou stranu, Porsche chce v roce 2030 prodávat celých 80 % svých modelů v elektrické podobě. Stále tak zbývá prostor pro spalovací auta. Jak už automobilka uvedla dříve, jako poslední přejde na elektřinu legendární sporťák 911. I pro Panameru by ale teoreticky nějaké místo zbývalo.