Hlavní obsah

Porsche omladilo panameru, Turbo S se už obejde i bez baterií

Novinky, Milan Lažanský

Vlajková limuzína značky Porsche přijíždí s faceliftem. Vizuální změny jsou decentní. Technika se ještě více soustředí na hybridní pohon, na druhou stranu verze Turbo S je s výkonem 630 koní k mání nově i bez hybridních technologií.

Porsche Panamera má po faceliftuVideo: Porsche/Novinky.cz

Článek

Model Panamera je na trhu už 10 let, druhá generace se představila v roce 2017. V půlce životního cyklu druhého vydání je tedy na řadě modernizace.

Nadále je panamera k mání jako limuzína a kombi. Po stránce designu si lze všimnout odlišných světlometů a svítilen. Nárazníky jsou agresivněji tvarované. Především díky tomu, že dosud příplatkový paket Sport Design je nyní standardem.

Porsche se nechce vzdát atmosférických motorů, ve Stuttgartu mají plán

AutoMoto

Uvnitř se toho příliš nezměnilo. Infotainment má více on-line funkcí a vylepšené hlasové ovládání, nové jsou rovněž i některé asistenční systémy. Včetně vylepšeného aktivního vedení v pruzích či sledování dopravního značení.

Turbo S přímo proti AMG

Inovovaná panamera bude krom dvou karosářských verzí opět k mání i v několika variantách pohonu. Standardní modely Panamera a Panamera 4 nově využijí 2,9litrový šestiválec o výkonu 330 koní a 450 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Jde o náhradu za starší třílitr.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid před faceliftem

Foto: Porsche

Porsche Panamera Turbo S po faceliftu

Šplhat lze po jednotlivých verzích dále, včetně výkonnějšího modelu GTS, který posílil o 20 koní na 480 koňských sil, novinkou jsou však dva modely.

Plug-in hybridní nabídka se rozšiřuje o variantu 4S E-Hybrid. Jedná se o kombinaci elektromotoru o výkonu 136 koní integrovaným do osmistupňové dvouspojkové převodovky a zmíněného 2,9litrového šestiválce s 440 koňmi. Systémový výkon činí 560 koní a točivý moment dosahuje 750 Nm. Sprint z nuly na sto zabere 3,7 sekund, maximální rychlost činí 298 km/h. Větší 17,9 kWh baterie umožní 54 kilometrů čistě elektrického dojezdu dle přísnější normy WLTP.

Novým králem Nordschleife mezi limuzínami je tajemné Porsche Panamera

AutoMoto

Druhou novinkou je verze Turbo S. „Esková” varianta byla před faceliftem k mání jen v plug-in hybridním uspořádání, nově lze zvolit také „jen” čtyřlitrový osmiválec o výkonu 630 koní a točivém momentu 820 Nm. Díky tomu se postaví přímo proti Mercedesu-AMG GT 63 S ve formě čtyřdveřového kupé.

Stovka je otázka 3,1 sekund. Standardem je třístupňové vzduchové odpružení a další technologie podvozku. I díky tomu nedávno právě tato verze pokořila rekord své třídy na severní smyčce Nürburgringu.

Nová panamera se u dealerů objeví v říjnu. Aktuálně je již k objednání, první německá cena činí 91 345 eur (2,39 milionů korun) za základní variantu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám