Článek
Čína se stala pro automobilový průmysl celého světa doslova hojnou půdou, tamní trh je stále lákavý, a tak k němu přistupuje většina velkých automobilek a v zemi staví továrny, aby byly blíže odbytu.
„Je to kvalitativní a prémiový argument, vyrábět stále auta z Evropy pro Čínu,“ uvedl šéf Porsche Oliver Blume pro Financial Times s tím, že si automobilka chce držet silnou značku „Vyrobeno v Německu”. Jak dále naznačil, přesunutí části výroby do Číny pro něj v tuto chvíli nedává žádný smysl. Jiné to podle něj může být v budoucnosti. Podle jeho slov se ale stanovisko Porsche nezmění minimálně další 10 let.
Jak se vyrábí elektrické Porsche Taycan? Továrna je částečně v podzemí
Čísla ovšem jasně ukazují, jak pro Porsche čínský trh důležitý. V minulém roce Němci prodali 271 162 automobilů, 88 968 přitom rovnou odeslali do Číny, tedy v téměř 33 % produkce. Čína jako samostatný stát zakoupí o 8 tisíc Porsche více než všechny evropské státy dohromady. Do USA pak putovalo jen něco málo přes 50 tisíc aut.
Porsche nicméně všechna své vozidla v Německu nevyrábí, jak se může zdát na první pohled. SUV Cayenne například sjíždí z pásů u našich sousedů v Bratislavě.