Článek
Automobily určené pro legendární čtyřiadvacetihodinový závod Le Mans jsou speciálně postavené stroje určené výhradně na okruhy. Automobilka Porsche však před 50 lety vyslyšela přání svého zákazníka a oficiálně přestavěla jeden vůz Porsche 917 na silniční stroj.
Automobil s šasi číslo 30 a plochým dvanáctiválcem přitom původně také závodil, než ho automobilka v rámci přestavby vybavila směrovkami, zrcátky, klaksonem, rezervou, tlumičem výfuku a dalšími doplňky, které závodní automobil nepotřebuje.
Vůz dostal stříbrný lak, kůží čalouněná přední sedadla a zbytek interiéru byl potažen semišem, aby působil přívětivěji. Majitelem vozu byl hrabě Rossi, sponzor stáje Martini-Racing, který následně nechal vůz registrovat v Alabamě, neboť s registrací v Evropě byl problém.
Vůz je dodnes v provozu, ovšem již v rukou nového majitele, a nedávno dokonce prošel renovací, díky které by měl spolehlivě sloužit minimálně dalších 50 let. V rámci připomínky tohoto příběhu přitom automobilka připravila krátké video, na jehož konci ale nechala zajímavé překvapení, které naznačuje návrat dalšího silničního speciálu z Le Mans.
Na konci videa je silueta připomínající závodní vůz Porsche 963. Zatím sice není nic potvrzeno, je však možné, že se značka rozhodla zopakovat historii a připravuje další unikátní přestavbu závodního speciálu na silniční stroj pro movitého zákazníka.
Je ale také možné, že se automobilka rozhodla vytvořit limitovanou sérii silničních vozů Porsche 963, které by se mohly svézt na současné popularitě hypersportovních vozů jako Aston Martin Valkyrie nebo Red Bull RB17. Více se ale dozvíme až v červnu, jak naznačuje video.