Článek
Snížená karoserie, více sportovnosti, vzácnost a bohužel také přemrštěná cena – to je v kostce limitovaná edice čtvrté generace modelu Porsche 911 Speedster. Nevyrobí se více než 356 kusů.
O pohon se stará vzadu umístěný plochý šestiválec o objemu 3,8 litru s výkonem 300 kW (408 k). To je o 23 koní více než u modelu Carrera S. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem činí 10,3 l/100 km. Poháněná jsou klasicky zadní kola, nechybí mechanický samosvorný diferenciál a keramické brzdy. Převodovka je výhradně samočinná – konkrétně sedmistupňová dvouspojková typu PDK.
Pouze pro model 911 Speedster je k dispozici odstín modré barvy „Pure Blue“; na přání lze Speedster objednat také v bílé barvě. Od modelové řady 911 se Speedster liší o 60 mm sníženým a více sklopeným čelním oknem, jiným tvarem ručně nasazovací plátěné střechy a typickým vyboulením ve složeném stavu.
Ceny modelů Porsche jsou hodně vysoké, v případě modelů z limitovaných edic od Porsche Exklusive jsou ve srovnání se základními modely Porsche, ze kterých tyto model vycházejí, bez nadsázky skandální (viz třeba model 911 Sport Classic, který se ale tak jako tak ihned vyprodal). V případě modelu 911 Speedster, který půjde zakoupit od prosince, je pro český trh stanovena cena 5 122 000 korun. To je víc, než kolik dáte za výkonnější 911 Turbo S Cabriolet. Nepochybujeme ovšem o tom, že Porsche 911 Speedster bude po zahájení prodeje vyprodaný za den, maximálně dva.