Článek
Tahle zpráva by vyvolala poprask ve světě automobilismu, ale na to si musíme ještě počkat. Jde totiž o to, že se používá napětí trochu jiné, než je v obyčejné zásuvce – 800 V. A to je hodnota neobvyklá i pro standardní nabíječky se 400 V. Každopádně auto je i na tuto možnost připraveno. Stejně tak je připraveno na indukční nabíjení. To znamená, že není zapotřebí žádný drát ze zásuvky. Stačí zajet na speciální nabíjecí místo, kde ve vozovce je jedna část nabíjecího indukčního zařízení a v podlaze vozu je druhá část. Indukčními proudy se pak auto dokáže samo nabít.
Automobil má jinak velmi elegantní aerodynamickou karoserii, která zajišťuje perfektní obtékání vozu vzduchem. O pohon se starají dva elektromotory o výkonu 440 kW, které pohánějí obě dvě nápravy. Z 0 na 100 km/h zrychlí auto za 3,5 sekundy a na dvoustovku pak za méně než 12 sekund. Zajímavé je, že auto má řízení obou náprav.
Když jsme už mluvili o nabíjení, nutno ještě podotknout, že na plně nabité akumulátory auto dojede až 550 km daleko.
Podívejme se i do nekonvenčního interiéru. Tady nenajdete jediné tlačítko. Proč? Protože tu je holografické zařízení, které se ovládá bezdotykově, jen pomocí gest. Ale výroba takového systému je podle Porsche ještě hudbou vzdálené budoucnosti.
Na závěr nás napadla ještě jedna taková paralela. Podívejte se na obrázky a řekněte, k jakému vozu z řady Porsche se tenhle koncept nejvíc blíží? Že by Panamera? A není to náhodou to auto, které má během roku dostat nástupce? Zamyslete se nad tím a pak si znova prohlédněte obrázky.